Keuze laptop Asus rond 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Payama

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Heej,
ik zoek een nieuwe laptop,
wat eisen:
15,6 inch
minimaal 2,26 GHz
Rond 800 euro

Doel:
Autocad, Archicad ( studie )
Nieuwe spellen ( GTA III, Grid etc. )

Nu ben ik zelf al enige tijd aan het zoeken, en heb ook de tips en aanraders bekeken op dit forum
Nu heb ik twee verschillende van Asus uitgekozen,
het verschil zit hem vooral in de videokaart en de hoeveelheid werkgeheugen.

Dit zijn ze:
Asus A52JB-SX089V http://www.vergelijk.nl/notebook/asus/a52jb_sx089v/specs.rhtml
Asus K52JC-EX128V http://www.vergelijk.nl/notebook/asus/k52jc_ex128v/specs.rhtml

Wat denken jullie dat beter is, ook voor de lange termijn ( 5 jaar ofzo )
Of heeft er iemand nog een betere voor deze prijs?

Groeten,
René

Laatst bewerkt:
Zou je links naar de laptops willen plaatsen zodat we de specs kunnen zien.

Goedemiddag,

Ik zou als ik uit beide moest kiezen de eerste nemen qua videokaart net even beter en wat meer geheugen denk dat het voor jou wat je er mee wil doen de beste optie is.

Gta 3? Of bedoel je gta4?

Houdt er wel rekening mee dat de eerste laptop de spellen wellicht kan draaien, maar verwacht geen wonderen! Een laptop is daar eignelijk niet voor gemaakt.

Dat ben ik met Lita112 eens dat een notebook geen game pc:thumb: is maar voor de opleiding is het eerste notebook geschikt

Reactie

Bedankt voor jullie reactie,

Dus de ATI HD5145 is beter als de nVidia GT310M.
Valt er ook nog verschil te merken in de grootte van de videokaart ( 500 mb of 1 gb )?

Klopt ik bedoel inderdaad GTA4, foutje omdat ik het nu ook al niet kan spelen en GTA III wel:confused:
GTA4 is ook best een zwaar spel volgens mij, maar er komen toch zeker nog wel "lichte" spellen uit die die asus wel aan kan?
Bijvoorbeeld een race spel als test drive unlimited, zal dat nog gaan?

Weet een van jullie misschien ook hoe het zit met garantie en verzekering bij Asus, ik had al op de site van Asus gekeken.
Maar geven die alleen garantie op hardware schade en kan je hem niet verzekeren tegen val, breuk en diefstal?

Het heeft niet zozeer met de zwaarte van de games te maken, maar meer het het feit dat je een videokaart in een laptop niet kan/mag vergelijken met zijn desktop broer.

Het werkt simpel gezegt gewoon anders.

Wellicht heb je iets aan deze benchmarks: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

Hier ook het spel crysis aangevinkt en je ziet dat de 310 hier niet eens een resultaat op geeft. GTA 4 heeft echter hogere eisen.

Edit: ik zie dat de link gewoon de hele lijst weer laat zien. Middels Ctrl F kan je zoeken naar de twee kaarten en bovenin de opties aanvinken en op restrict klikken.

En ik nu je vraag over garantie, je kan tegen diefstal en de rest verzekeren. Dat is echter wel een extra verzekering die je los moet afsluiten!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja je kan hem vaak via de winkel een aparte verzekering afsluiten bij de mediamarkt kan dat, maar van het merk uit is de garantie meestal gewoon 1 jaar maar niet tegen vallen etc en die van mediamarkt wel er zijn trouwens meer winkels die dat doen.Moet wel apart betaald worden helaas dacht iets van honderd euro voor drie jaar .

Laatst bewerkt:
Reactie

Bedankt voor de tips,
die site geeft inderdaad wel een goed beeld over het verschil van beide videokaarten.
De cijfers en benamingen zeggen me niet zoveel maar die ATI is wel hoger.

Wat die verzekering betreft moet ik dus gewoon navragen bij de winkel, dat komt wel goed dan.

Hebben jullie verder misschien nog opmerkingen over de processor ofzo,
of staat de Intel core I5 wel garant voor kwaliteit?

Wat zijn jullie ervaringen met LED schermen, klinkt heel positief maar zitten er ook nadelen aan?

Nog even terug komende op de website. Je hebt ook gezien wat de prestaties van de kaarten zijn met bijvoorbeeld Crysis?

De laatste twee hokjes zijn dat als je het spel had aangevinkt.

Dan weet je eigenlijk ook min of meer dat gta 4 voor geen meter lekker zal lopen.

De i5 is een prima processor hoor!

Hoi,

Led is lekker zuinig in gebruik zou niet zo iets negatief kunnen bedenken en inderdaad een I5 is een prima processor dus wat belet je nog:d

Reactie

Lita112, ik heb dat inderdaad bekeken, ik had niet verwacht eigenlijk dat dat zoveel rood zal zijn.
Het enigste wat ik wel vreemd vind aan die site is dat je niet in vult hoe groot je geheugenkaart is,
mij lijkt het dat het wel iets schilt of je 512 mb hebt of 1044 mb videokaart.

Maar je hebt zeker gelijk dat die ATI nog beter is dan die nVidia

Dat led scherm is wel ideaal dan, dan gaat hij ook wat langer mee.

Hoi,

Gewoon niet te veel Gamen of te zware games draaien dan heb je er meer dan een prima notebook aan.:thumb:

Reactie

Beste mensen,
bedankt voor jullie tips en adviezen.
Het lijkt mij nu inderdaad ook het beste om voor de eerste keuze te gaan.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan