Keuze laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter RoQ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RoQ

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Beste mensen,

Nadat ik 6 jaar me tevredenheid gebruik heb gemaakt van een IBM laptop begint deze aan het einde van zijn leven te komen en ben ik op zoek naar een goede vervanging.

Via de TU/e kan ik voor € 1100 de volgende laptop kopen: HP EliteBook 8540w (http://w3.tue.nl/fileadmin/stu/notebook/specificaties-notebook2010-2011.pdf) dit is al inclusief services, een aardige korting met wat ik op internet heb gezien. Nu vind ik de prijs nog steeds wel hoog (ben student) en vraag me af of ik dit wel nodig heb. De optie zou dus wel significant lager moeten zijn dan € 1100 aangezien een prijs hier dicht bij me doet kiezen voor de bovenstaande laptop.

De voornaamste eisen die ik aan aan laptop stel zijn:
- Betrouwbaar
- Werken met office en adobe producten
- Verder kijk ik er wel eens een film
- Ik ben geen hardcore gamer
- Batterij moet niet niet snel zijn gebruiksduur verliezen

Nu is mijn vraag: sluit bovenstaande laptop hierbij aan of kan het ook met een minder prijzige, en welke laptop (merken?) raden jullie aan om me een beetje op weg te helpen in het woud van zoveel laptops.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groeten Rob

Laatst bewerkt:
Als jij niet hardcore gamed, dan zou je gewoon een veel goedkopere kunnen halen.
hoeveel wil jij dan opzich voro een laptop uitgeven die aan jouw eisen gaat voldoen?

zelf heb ik deze een tijd overwogen:
http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10022878

€799, en ik durf te wedden dat deze prima gaat voldoen aan jouw eisen.

een iets minder sterkere, maar denk ik ook wel voldoende laptop:
http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10022576

€579, ik zou toch liever voor die hierboven gaan, maar als die te duur is kun je ook deze nemen..

:)

Gezien de specificaties vande aan jouw aangeboden laptop, zou ik mijn 2e aanrader maar schrappen, daar ga je anders toch te ver op achteruit qua prestaties.

Goedemiddag,

Gezien de service en de kwaliteit zou ik de eerste link van Petervdberge ook niet nemen dan lijkt mij deze een wat betere voor je.
Of deze is zeker ook een goed notebook

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Gezien de service en de kwaliteit zou ik de eerste link van Petervdberge ook niet nemen dan lijkt mij deze een wat betere voor je.

Ja? is de Acer service zo slecht?:(

Daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten:p maar als het noemenswaardig slecht is zou ik dan toch maar afgaan op het advies van modag..

Ik onderschrijf de mening en het advies van Modag!

Koop in ieder geval GEEN Acer!!!

Hoi,

Ja zie vaak hier voorbij komen, en zelf ook een acer en al verschillende keren defect geweest gelukkig wat garantie bijgekocht sinds dien geen acer meer hier in huis

Mijn ervaring met dell is: Zeer goeie service enzo, goede kwaliteit ook. alleen willen ze nog wel eens niet erg compatibel zijn met een schone windows installatie, maar daar krijg je natuurlijk ook van hun Cd's voor.
verder ziet die laptop er prima uit.

lijkt mij een goeie keuze ;)

Hoi,

Ja op zich niks mis met dell en voor jouw gebruik voldoende, ze hebben vaak wel wat hogere resoluties heb op het ogenblik een oudje hier staan(inspirion 8600) en doet het verbluffend goed.

geheugen

hallo,
nu zit ik te twijfelen tussen een laptop met 3 of 4 gb werkgeheugen. Maakt die extra Gb heel veel uit?

Voor jouw doeleinden niet echt, wanneer een laptop meer als 2 gb geheugen heeft, en hij is niet bedoeld voor hoogwaardige games, dan zou ik niet direct gaan voor meer quantiteit (meer gig geheugen) maar voor qualiteit (hoe snel het geheugen is, en of hij gelijk staat met de FSB) tegenwoordig worden nieuwe laptops niet met minder als 800mhz geleverd, dus zou ik als ik jouw was gewoon gaan voor de 3gb.

afhankelijk van hoeveel het scheelt in prijs, en wat voor games je speelt?

bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik voor de volgende samenstelling ga:

http://ecomm.euro.dell.com/dellstor...=CFG&s=dhs&l=nl&cs=nldhs1&c=nl&&details=false

toch 4gb geheugen (meer op de toekomst gericht) geen i5 430m ipv i3 330m (verschil was niet groot genoeg om € 65 extra bij te leggen) 1 Gb grafisch kaart en volgens mij is dell wel betrouwbaar.

Inclusief thuislevering en 3 jaar garantie komt het op € 750 neer. Voor de liefhebbers is het design voor € 40 te customizen.

Ja, dell is zeker zeer betrouwbaar.

ik kan de link niet openen, maar wat jij zegt in de post, ziet er gewoon goed uit voor jouw doeleinden ;)

Veel succes ermee :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan