Keuze lijst aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

A1MATHIEU

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Beste Lezers
Ik heb een programma in Access.
Bij "Formulieren" heb ik een formulier voor het invoeren van gegevens. In dit formulier heb ik een keuze menu, waar ik kan kiezen uit 4 waarden.De waarden zijn 100-105-110 en 116. Dit zijn procenten waarmee ik een bedrag verhoog. werkt prima.
Nu wil ik de waarde 116 wijzigen in 116,5. Ik kan echter niet meer vinden hoe ik dit kan doen.
Kan iemand mij verder helpen?
Bij voorbaat mijn dank.

Groet Math.

Een keuzelijst is ofwel gebaseerd op een tabel, en dan verander je de waarden in de onderliggende tabel, ofwel in een lijst met waarden en dan zie je die lijst staan bij de regel <Rijbron> van die keuzelijst. Je moet in ieder geval (beide situaties) naar de Eigenschappen van de keuzelijst, en het tabblad <Gegevens>.

Keuze lijst aanpassen

Hallo Octa Fish
Mijn dank voor de snelle reactie.
Het is bijna gelukt. Ik heb in de Rijbron 116 gewijzigd in 116,5. Ga ik terug naar het originele formulier dan zie ik in het menu ook 116,5.
Klik ik vervolgens op deze 116,5 dan verschijnt toch 116 en niet 116,5.
Het is net of hij ,5 niet herkent want als ik 116 wijzig in 117 b.v. dan werkt het goed.
Wat kan er nog verder aan de hand zijn??

Groetjes Math.

Waarschijnlijk moet je de komma vervangen door een punt. Als je de waarde met VBA toewijst aan een veld, dan werkt dat ook niet, en zul je de komma met REPLACE moeten vervangen in de berekening.

Beste Octa Fish
Het plaatsen van een punt i.p.v. een komma werkt niet.
Het menu met 116 heet "Toeslag" en berekend een toeslag van 16 % op een inkoop bedrag van een product.
Uw opmerking "zul je de komma met REPLACE moeten vervangen" zegt mij niets. Kunt u dit nog wat toelichten?
Waar de berekening van 16 % op het inkoop bedrag plaats vindt, weet ik ook niet.
Ik hoop dat u mij nog wat verder kunt helpen.
Bij voorbaat dank

Groetjes Math.

Het rare is: ik kan jouw probleem niet reproduceren.... Kun jij niet een voorbeeldje plaatsen? Ik heb, om de werkwijze even uit te leggen, een keuzelijst gemaakt met de door jou aangegeven waarden, en bij het klikken daarop wordt de volgende code uitgevoerd:
Code:
Private Sub Keuzelijst27_Click()
    Me.PrijsperStuk = Round(Me.PrijsperStuk + (Me.Keuzelijst27 * Me.PrijsperStuk / 100), 2)
    Me.Keuzelijst27.Value = Null
End Sub
Je ziet: ik doe niks aan de waarde uit de keuzelijst, en toch werkt het prima.

Keuze lijst aanpassen

Hallo Octa Fish.

Ik zou niet weten hoe ik een voorbeeldje kan plaatsen, dus ik zie nog geen oplossing.
We laten het probleem maar rusten.

Bedankt voor de moeite.

Groetjes Math

Dat is wel,snel opgegeven :). Je kunt de db eerst comprimeren, dan zippen en het zip bestand hernoemen naar .xlsb, dan heb je doorgaans een bestand dat je wél kunt uploaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan