• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze lijst automatisch aanpassen aan geselecteerd type

• Onderwerp starter Onderwerp starter pimcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pimcl

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2020
Goedemiddag,

Momenteel loop ik vast met een bepaalde handeling. Ik wil namelijk graag uit een lijst een type kiezen en daarna uit een lijst de mogelijke lengtes kiezen. Nu hangen bepaalde typen vast aan specifieke lengtes. Hoe kan ik ervoor zorgen dat een gegevensvalidatie lijst voor de lengte aanpast naar het gekozen type.

Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd met het voorbeeld hout. Je kunt hierbij denken aan bepaalde soorten hout die op maat worden gezaagd. De typen hout mogen hierbij enkel op specifieke maten worden gezaagd. Bijvoorbeeld: type 1 op 1m en 2m, type 2 op 3m en 4m en type 3 mag op 1,2m en 1,5m gezaagd worden. Ik wil dat de keuze voor de lengte wordt aangepast aan het type hout dat gekozen wordt.

Kan iemand me hierbij helpen? Ik wil geen gebruik maken van VBA. Aangezien het bestand daar enorm van vertraagd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Albert,

Dit lijkt er inderdaad op. Ik ga hier even mee stoeien en laat van me horen, mocht het niet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan