• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze lijstje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HendrikJanPiet

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Ik heb op werkblad 2 een lijstje gemaakt met een 15 stuks namen.
Nu wil ik op werkblad 1 in kolom c het zo maken dat in elke cel die je aanklikt er een keuze komt van de namen die ik gemaakt heb op werkblad 2 (bv ik klik op cel c4 er verschijnt bv. een rijtje met namen, ik kies er 1 door de naam aan te klikken en in dezelfde cel staat dan de naam die ik aangeklikt hebt)

Hoe ga ik te werk?

Beste HendrikJanPiet,

Voeg de volgende keer een voorbeeldbestandje bij s.v.p., dat scheelt helpers veel tijd.

Ik ga er vanuit zat je zoiets bedoeld?

Bijlagen

In de help even zoeken naar gegevensvalidatie
Daar staat wel omschreven hoe het in jouw versie van excel werkt

Gr. René

Uitleg:

Nu is uitleggen niet geheel mijn sterkste kan, maar zal een poging wagen.

Uitgaande van het voorbeeldbestandje: blad1 staat de validatie lijst, blad2 de namen.
Het eerste wat je doet is een naambereik aanmaken (statisch of variabel) Voor een statisch naambereik kan je alle namen "aanslepen" , met de rechter muisknop klikken en kiezen voor bereik benoemen. Geef het bereik een naam (in het voorbeeldbestand "Namen" )en klik op ok.

Ga nu naar blad 1, en sleep daar het bereik aan waar je de validatie wilt hebben. Nu zal je op zoek moeten naar "Gegevensvalidatie", bij excel 2007 zit dit onder GEGEVENS. Als je gegevensvalidatie hebt aangeklikt krijg je 3 tabbladen te zien en we moeten instellingen hebben, "Alle waarden" veranderen we in "Lijst" en bij bron vullen we "=namen" in ( zonder de "" ) klik op ok.

Als het goed is werkt nu alles.
Voor het variabele naambereik kijk je in het voorbeeld bestand bij de bereiknaam "Namen"

Heb je nog vragen dan hoor ik ze, lukt het verder wil je dan de vraag op opgelost/afgehandeld zetten s.v.p.?

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan