keuze maken uit gelinkte records

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeneerVDJan

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2015
Berichten
9
Hallo Allemaal,

Ik heb in mijn database twee tabellen , welke gelinkt zijn met een foreign key.

de hoofd tabel heeft productienummers en de child tabel heeft veranderingen van die productienummers.

nu kan het zijn dat de child tabel 2 of 3 dezelfde foreign key heeft

bijvoorbeeld

1234-123456 heeft Id 17 en in de child tabel zijn twee records die ook id 17 hebben

als ik dan dat productienummer in mijn form heb , komen in mijn subform inderdaad deze twee records te voorschijn
als ik dan een record selecteer in mijn subform, dan opend een ander form om de gegevens van dat record te laten zien

maar als ik het andere record selecteer , krijg ik toch het eerste te zien

waar ga ik fout ??

groeten,
Jan
 
Die mishmash aan woorden uit verschillende talen maakt het er allemaal niet leesbaarder op; ik heb wel eens heimwee naar de tijd dat iedereen gewoon netjes Nederlands schreef en een formulier gewoon een formulier was :). Maar afgezien daarvan snap ik eerlijk gezegd ook niet wat je aan het doen bent. Ik maak een subformulier doorgaans op basis van de gekoppelde tabel uit het hoofdformulier, en hoewel ik vermoed dat jij dat ook doet, zie jij toch de noodzaak om dezelfde tabel blijkbaar in een apart formulier te openen. Dat snap ik dus niet.... En wat je daarna doet al helemaal niet! Hoezo ander record selecteren? En hoe open je dat tweede formulier dan?
 
Beste hr octafisch
Kunt u mij bij deze verwijderen van uw forum
De laatste weken heeft u alleen maar commentaar op iedereen die om hulp vraagt,
Afbouwende kritiek op iedereen
Maar met oplossen niet thuis geven.
Heb nu vier maal eens hulp gevraagd maar oplossingen zijn u waarschijnlijk vreemd.
Lekker een beetje mekkeren over de Nederlandse taal,
Terwijl iedereen tegenwoordig alles in het Engels doet.
En access zelf ook alles door elkaar gooit,
Maar ja dat zijn volgens u sukkels.
En ik ben er zeker van dat u hierop zal reageren , gezien ik ook nu weer engel en Nederlands heb geschreven.

Prettig leven verder
 
Maar met oplossen niet thuis geven.
Lees je mijn berichtjes wel eens? Ik doe niks anders als (in mijn ogen) goede oplossingen aandragen. In jouw geval heb ik aanvullende vragen gesteld, omdat je vraag niet op basis van de aangedragen informatie is op te lossen. Het is dan aan jou om daar antwoord op te geven of niet. In de Nederlandse Office versie is een formulier overigens echt wel een formulier. Dat VBA Engels gebruikt is ook logisch, een programmeertaal moet nu eenmaal een bepaalde standaard hebben. Bij programmeren is dat Engels.

Dat ik 'mekker over de Nederlandse taal' terwijl 'iedereen tegenwoordig alles in het Engels doet' lijkt mij logisch; zolang Nederlands de officiële voertaal is op dit grondgebied, moeten we dat vooral blijven gebruiken. En ik ben er een groot voorstander van om de taal zo zuiver mogelijk te gebruiken.... Iets wat op scholen ook zou moeten :D.
Overigens ben ik net zo machtig als jij op HelpMij, en kan ik jou net zo min verwijderen als jij mij. Dus dat moet je ergens anders neerleggen. Maar wellicht is het verstandiger om eerst je lontje wat langer te laten groeien, want je bent wel héél snel op de teentjes getrapt...

Heb nu vier maal eens hulp gevraagd maar oplossingen zijn u waarschijnlijk vreemd.
En wat betreft je vragen: ik zie er 3, geen 4. Inderdaad, op de eerste van 23 mei heb ik geen antwoord gegeven. Niemand overigens. Ik laat een vraag ook wel eens een tijdje liggen zodat iemand anders hem op kan pakken; ik wil niet alle vragen voor de neus van mensen 'wegkapen'. Doe ik toch al teveel :).
De tweede vraag heb ik, volgens je eigen laatste bericht, prima beantwoord gezien de opmerking
tot dat OctaFish over <bij niet in lijst> begon,
daar ben ik nu mee bezig , en denk dat ik dat nu wel voor elkaar ga krijgen
Sommige mensen openen de Ogen
Lijkt mij dat je hier niet ongelukkig was met het antwoord.
En deze vraag wil niet echt van de grond komen nog, omdat hij in mijn ogen niet duidelijk genoeg is gesteld. Wat overigens niet eens met het taalgebruik te maken heeft, maar puur op grond van inhoud.
 
Heel juist Michel, laat je aub niet op stang jagen :)
Ik denk dat hij het zelfde formulier wil openen, als bv een popup met dus alle overzichtelijke formuliervelden, door een record te kiezen uit een subformulier maar hij zal het criterium verkeerd gelegd hebben (bij dat ID17 ipv van een ander, misschien nog toe te voegen, autonummer of zo).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan