keuze master/slave bij dvdr en dvd speler

• Onderwerp starter Onderwerp starter maer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

maer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2003
Hallo, even een vraagje... ik heb op mijn secundaire kabel een dvd dual brander plus een dvd speler, beide staan op cabelselect. Nu lukt het branden niet, ik denk dat het komt omdat dat het een BTC 1004 is, want daar heb ik al genoeg ervaringen over gelezen.

Maar ik vraag me af of het hier het geval kan zijn, dat ik de dvd brander als master moet zetten en de speler als slave. Weet iemand hier antwoord op.

Oh ja op de primaire kabel zitten 2 harde schijven van 60 en 40 GB en ik draai XP pro. Mocht het niks uitmaken dan ga ik de BTC-brander zaterdag omruilen voor een ander, als iemand suggesties heeft voor een goede dual brander, dan hoor ik dat graag!

Fijne dagen!

eric

Eric,
Ik zou het anders aansluiten.
op elke ide kabel 1 harddisk en 1 cd-rom

op kabel 1 de hd met xp pro (master) en de dvd speler (slave)

op kabel 2 dvd brander (master) en de ander hd (slave)

Dit zou goed moeten werken.

suc6.

het is zoals puppie zegt want beide op 1 kabel kan hij niet aan.(eerst alles over de kabel naar de comp.en dan noch alles terug over dezelfde kabel met gevolg een lege buffer)je kan dit testen door uw schrijver zowel als leestoestel en als schrijver te laten werken (eerst alles op de harde schijf)ik heb zelf een btc 1004 en geen enkel probleem (duurt wel wat langer)

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties, zal ze proberen, eerst maar even fonduen....

laat wel weten of het werkt.

gr.

eric

Als je een cd-rom samen met een harde schijf op 1 IDE-kanaal doet, vertraagd dat de werking van de harde schijf.

Ik heb zowel mijn DVD-brander als mijn CD-brander op het tweede IDE-kanaal en dat werkt uitstekend, ook als ik een kopie van een normale CD wil maken (rechtstreeks)

Ik denk dat het probleem eerder wordt veroorzaakt door het gebruik van Cable Select. Dit is alleen bruikbaar bij bepaalde controllers. De meeste controllers ondersteunen dat niet, zet er eentje op master en de andere als slave.

Bedankt voor de reacties, ik heb het volgende geprobeerd:

cable select veranderd naar master voor brander en slave voor speler, dit maakte in eerste instantie niets uit.

vervolgens heb ik mijn 2de harde schijf en dvd speler er af gehaald en toen deed mijn brander het wel. Ook had ik uit een andere pc een andere ide-kabel geplaatst op de dvd-brander en speler.

Ik heb hierna mijn 2de HD en speler weer aangesloten en zowel een cd als een dvd branden lukte.

Of dit nu ligt aan het vervangen van de kabel of veranderen van de cableselect dat laat ik even in het midden, met geduld kom je er uiteindelijk ook wel ook al kost dat je enkele dvd schijfjes en een hoop ergernis...

Nogmaals bednakt voor de reacties!

gr.

eric

Eric,
Het is mooi om te lezen dat het nu werkt.
Suc6 met het branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan