keuze menu in pp presentaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldylox59

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Berichten
25
Hallo allemaal,

Nu heb ik eindelijk mijn vorige vraag opgelost, zit ik alleen nog met één probleem en dat is,

Ik heb nu 5 verschillende PP presentaties met filmfragmenten. Al deze presentaties heb ik op een cd gebrand. Incl. Autorun.
Nu wil ik alle vijf de presentaties in een menu zetten, (waarschijnlijk ook een PP) en het menu moet als ik de cd-rom insteek automatisch naar voren komen waaruit ik vervolgens een van de vijf presentaties kan kiezen.
Na de presentaties moet het weer automatisch terugkomen in het menu. Dit voor het bekijken van een eventueel volgende presentatie.

Ik hoop dat ik hier uitkom.

groet

Goldylox:confused:
 
Geplaatst door goldylox59
Ik hoop dat ik hier uitkom.

groet

Goldylox:confused:

Als je eruit bent gekomen laat je het ons dan ook weten:eek:
 
Vorige thread niet gezien.

Help me even op weg.

Je hebt filmjes gemaakt en in PP geïmporteerd. En je wilt nu de filmjes via een menu aanroepen.

Waarom niet een DVD met menu gemaakt, waar de filmpjes op staan. Of zeg ik nu iets doms ?

Eric.
 
Je zegt niet iets doms,
het gaat om een PP-presentatie voor leerdoeleinden, tijdens deze presentatie worden onderwerpen aangehaald waar korte filmfragmenten van zijn, uit deze filmfragmenten worden vragen gesteld. Deze filmpjes zijn niet langer dan 1 minuut.
De PP-presentatie is groot ongeveer 100 geschreven dia's waarvan er hooguit 8 met filmfragment.
Nu heb ik 5 verschillende presentaties (lees vakken) deze presentaties wil ik op één cd-rom plaatsen met een keuzemenu, zodat de leerling kan kiezen welk vak (presentatie) hij wil zien.

groet Goldylox:)
 
Vraagje

Wat is er dan op tegen een powerpoint presentatie te maken die de andere oproept.

Eric.
 
Eric,

Ik denk dat ik iets heel simpels over het hoofd zie, kun jij mij even op weg helpen; een pp-presentatie die de andere pp-presentatie oproept???????? waarschijnlijk is dit dus het menu maar nu????

groet

Goldylox:eek: :eek:
 
Je kan in de 'hoofdpresentatie' een knop maken maken (een rechthoek of foto is ook goed). Als je dan rechtsklikt op deze knop, kies je voor Actie-instellingen.

Bij de optie 'Hyperlink naar' kies je voor 'Andere ppt-presentatie'.

Selecteer volgens de presentatie en klaar is kees.


Als je vervolgens je hoofdpresentatie opstart kan je op deze knop klikken en zonder dat je het merkt start de andere presentatie op. Op het einde van deze presentatie, keert hij automatisch terug naar de slide van de hoofdpresentatie.
 
OK Maglor,

wat je zegt lukt, maar dan op de pc waar je deze link maakt, maar als ik deze presentaties incluis het menu op een cd brandt, dan brandt ie de link naar mijn pc. en dat pakt ie uiteraard niet op een andere pc of laptop, (welke gekoppeld staat op een beamer.)
Verder bestaat de kans dat de ene pc of laptop de rom-reader de letter "D" geeft terwijl de rom-reader op een andere pc of laptop de letter "G" heeft.


groet

Goldylox.:confused:
 
PP vieuwer

Ik heb niet echt ervaring met PP op een CD (anders dan de files op CD).

Maar vertel eens hoe start hij dan op, heb je een viewer op de CD staan of gebruik je PP van de desbetreffende PC/Laptop

Bij het aanroepen van een presentatie, hoef je alleen naar de File.ppt te verwijzen en je weet waar die op je CD staat.

En hoe roep jij die filmpjes aan, via welk programma speel je die af ?

Let me know,

Eric.

P.S. soms is helpmij wat traag, dan niet twee keer klikken. Nu maar even 1 van de 2 verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Dus eerst

Je verschillende lessen even branden op CD-RW. dan kun je het uittesten.

Daarna het hele zaakje op CD zetten.

Als het goed is moet als je iets opstart van CD, dat de werk directorie zijn en kun je daarna volstaan met de naam.

Eric.
 
Mocht het niet lukken

Dan maak je een grote presentatie met als eerste Dia een menu met 5 hyperlinks. Met aan het einde van elk blok ga terug naar dia 1.

Eric.
 
Geplaatst door goldylox59
OK Maglor,

wat je zegt lukt, maar dan op de pc waar je deze link maakt, maar als ik deze presentaties incluis het menu op een cd brandt, dan brandt ie de link naar mijn pc. en dat pakt ie uiteraard niet op een andere pc of laptop, (welke gekoppeld staat op een beamer.)
Verder bestaat de kans dat de ene pc of laptop de rom-reader de letter "D" geeft terwijl de rom-reader op een andere pc of laptop de letter "G" heeft.


groet

Goldylox.:confused:

Ik heb een ander manertje geprobeerd en ik denk dat dit wel zal werken.

Maak dus eerst je presentaties en link ze op de manier die ik gezegd heb. PPT gaat idd de link naar je harde schijf bewaren. Dit is echter geen probleem.

Vervolgens kies je in de hoofdpresentatie Bestand - Inpakken en wegwezen.

Doorloop de wizard, zeg dat hij enkel het huidige bestand moet opnemen. Verderop zeg je dat hij gekoppelde bestanden moet meenemen. Bewaar ze ergens op je PC (desktop of zo).

Open vervolgens in het mapje op je desktop het progje pngsetup.exe. Pak de bestanden uit in een willekeurige map.

De ppt-presentaties in die map kan je vervolgens kopieren naar je CD. De links in de hoofdpresentatie zijn nu immers relatief geworden ipv absoluut. (hij verwijst dus niet meer naar een bepaalde plek op je HD). Je moet je ook niet meer zorgen maken over de letter van de CD-drive.

Nogal omslachtig, maar ik denk wel dat het werkt.
 
Dat zal waarschijnlijk werken

Maar de dirty way werkt dus ook:

Dia 1 is menu
Dia 2 tot 50 eerste vak
Dia 51 ga naar 1
Dia 52 tot 100 tweede vak
Dia 101 ga naar 1
Enz.

Eric.
 
OK

Maglor en Eric,

Beide bedankt, beide manieren werken echter de manier van Maglor is voor mij de beste en de mooiste.
Het lukt ook als ik de presentaties als "voorstelling opsla"
Alle presentaties werken goed en ook de filpmjes draaien met geluid perfect.

Ik ga nu even op zoek naar een manier om de menu presentatie automatisch op te laten starten.

Bedankt

Goldylox :thumb: :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan