• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze menu met aanmaak functie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustinJ

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Hallo beste form leden,

Ik zit met een vraag over Excel waar ik al een tijd mee aan het stoeien ben.

Graag hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Het is als volgt:

In Excel heb ik een opmaak staan met verwijzingen er in verwerkt. Hier in kan een gebrek en activiteit in aangegeven worden.
Met behulp van de keuze aantal moet de opzet onder elkaar automatisch gekopieerd kunnen worden. Doordat er op de button maken geklikt wordt.
Deze moet erkennen wat hij dient te doen en hoeveel er onder elkaar gezet dient te worden.
De opmaak dient dan onder elkaar komen te staan. Zie bijgaande bestanden.

Wie o wie zou mij kunnen helpen.

Is het wel mogelijk in Excel?
Opzet .jpgBekijk bijlage Opzet_koppeling.xlsx

Probeer deze eens.
De koppelingen verwijzen naar een bestand op jouw C, dat kan ik uiteraard niet testen.

Bijlagen

Beste WHER,

Ik heb het bestand geopend en dit is pressies wat ik bedoel mijn dank daarvoor.
Alleen zou ik willen weten hoe je dat gedaan hebt?

Ik zit namelijk met het volgende:

ik heb meerdere onderdelen die met een formule aan het tabel gekoppeld zijn.

Men moet een keuze kunnen maken qua hoeveelheid en de achterliggende cel verwijzing, die met een formule er bij opgenomen is. deze mag niet verloren gaan met de aanmaak functie.

graag zie ik je reactie tegemoet.

Groet, Bekijk bijlage Opzet_Koppeling_v1.xlsx

Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen zou ik willen weten hoe je dat gedaan hebt?
De knop "Maken" activeert de macro genaamd "tst", via Alt+F11 zie je de betreffende code. De code zelf is een eenvoudige copy/paste die zich zo vaak herhaald als in cel D3 bepaald werd en telkens een aantal cellen naar beneden springt.

Ik heb naar de macro zitten kijken maar krijg het zelf niet voor elkaar.
Ik krijg het volgende te zien zoals in onderstaande afbeelding is weer gegeven.

Opzet 1.jpg

Groet,

Zie bijlage. Alle koppelingen naar jouw C schijf zijn verwijderd, die mag je zelf terug inbrengen.

Bijlagen

Hartelijk dank voor het goed verwerken. Alleen heb ik nog een probleem?

Als ik de formule =zoeken(zoekwaarde;zoekvector;[resultaatvector]) in de keuzelijst met invoervak toewijs functioneert deze, dit doe ik ook bij gebrek en activiteit. Zodra ik de keuze maak hoeveel keer het gemaakt moet worden door middel de knop: maken, te klikken geven de vakken gebrek en activiteit het volgende aan: #N/B hoe kan ik dit oplossen zodat als ik meerdere kolommen onder elkaar wil hebben?

Groet,

Daar heb ik ook niet zo direct een antwoord op, sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan