• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze menu met onderliggende cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Hallo!

Is het mogelijk om door middel van een keuze menu (oid) een bepaald aantal cellen die aan de keuze gekoppeld zijn mee omhoog te halen als je die keuze kiest? Het klinkt vrij ingewikkeld, maar het is volgens mij niet zo moeilijk.
Ik weet helaas niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, hieronder een voorbeeld bestand. De vakken met het licht oranje moeten de keuzes zijn en de witte vakken eronder moeten dan zichtbaar worden wanneer je een van die keuze kiest.

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Alvast bedankt!

Mark.

Laatst bewerkt:
Kijk eens of ik het princiepe heb begrepen.
De invoer is niet op punt maar voer eens iets in in het listboxje en zie..

Bijlagen

Nee, helaas is dat niet wat ik bedoel.

Het basis bestand moet eigenlijk alleen de bovenste twee regels zijn (dus tot waar het vensters blokkeren loopt). De regel daaronder moet een soort keuze menu worden met alle 'problemen' die in de licht oranje cellen staan.
Wanneer je een probleem kiest, bijvoorbeeld "Niet geleverd certificaat - Piping", dan moet je alleen de regels die onder dat probleem staan. In dit geval is dat alleen 05-07-2012 en 09-07-2012. De rest van de informatie moet dus niet te zien zijn in het bestand. Tenzij je een ander probleem kiest, dan moet de informatie veranderen in het dan gekozen probleem.

Is het zo wat duidelijker? Zo niet, laat het me weten! :-)

Mark.

Krijg je via het groeperen van regels wel het gewenste resultaat?

Bijlagen

Ik krijg het verdorie niet voor elkaar om de combobox over te zetten naar mijn originele bestand. Heb je een kleine uitleg hoe je dit doet?

Dat vreesde ik al.

De mogelijke keuzes staan op Blad1 A1:A3, deze zijn nu beperkt tot 3 keuzes.
Het was ook maar een voorbeeld van werkwijze, hé.

Maar dan heb je ook nog de VBA-code die het echte werk doet.

Kijk maar eens naar de code via Alt-F11

Als je dat snapt loopt de rest vanzelf.

Ik snap de code, heb de code inmiddels ook aangepast naar mijn eigen bestand:

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
With Sheets("Problemen")
  .Rows("3:200").Hidden = False
    Application.ScreenUpdating = False
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D29") Then .Rows("24:191").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D30") Then .Rows("3:23").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D30") Then .Rows("45:191").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D31") Then .Rows("3:44").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D31") Then .Rows("66:191").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D32") Then .Rows("3:65").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D32") Then .Rows("87:191").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D33") Then .Rows("3:86").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D33") Then .Rows("108:191").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D34") Then .Rows("3:107").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D34") Then .Rows("129:191").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D35") Then .Rows("3:128").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D35") Then .Rows("150:191").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D36") Then .Rows("3:149").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D36") Then .Rows("171:191").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D37") Then .Rows("3:170").Hidden = True
        If ComboBox1 = Sheets("Legenda").Range("D38") Then .Rows("192:199").Hidden = True

Application.ScreenUpdating = True
End With
End Sub

Nu krijg ik helaas de Combobox niet gelinkt aan deze VBA-code.

Ik heb het gevonden, ik moest bij de eigenschappen de ListFillRange nog invullen. Heel erg bedankt voor je hulp Cobb!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan