Keuze menu na plaatsen cd

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Als je een cd of dvd plaatst, of als je een digitale camera aansluit krijg je normaal gesproken zo'n keuze menu waar je kan kiezen uit : Bestand afspelen of openen in windows verkenner of geen actie ondernemen etc.etc.etc.
Onderin staat dan nog een vakje om de gekozen optie altijd uit te voeren.
Als je nu die optie aangevinkt hebt, dan krijg je de volgende keer dat keuze menu niet meer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat keuzemenu er weer vooor krijg??????

AUTORUN IN/UITSCHAKELEN

Een leuke optie in Windows XP is de Autorun-functie, tenzij u natuurlijk met de regelmaat van de klok programma CD-rom's inlaadt om er een onderdeel vanaf te plukken. In zo'n geval is het behoorlijk vervelend als u telkens de installatieprocedure moet stoppen. Uitschakelen dus, maar niet alles. In XP kunt u de Autorun (of Autoplay)-functie namelijk op de inhoud van de cd afstemmen. Zo kunt u de autoplay-functie inschakelen bij audio-cd's en uitschakelen bij het inlezen van cd-rom's. Ga daarvoor via het Startmenu naar Deze Computer, klik rechts op cd-speler en kies Eigenschappen. Op het tweede tabblad Automatisch Afspelen kiest u bovenaan voor het type cd dat in de lader ligt, en onderaan voor de actie die daar aan moet worden gekoppeld. Klik tenslotte op Toepassen en op OK.

Ga naar deze computer, klik rechts op het betreffende apparaat, kies voor eigenschappen > tabblad "atomatisch afspelen".

Ik heb de gewenste optie ingesteld.
(vraag mij elke keer welke actie ik wil uitvoeren) maar toch krijg ik dat keuzescherm er niet voor als ik een cd plaats. Zelfde bij de verwisselbare schijf van de digitale camera.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan