Keuze nieuwe AGP 3dkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

vixion

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Hey iedereen, ik zit met een klein probleem, ik ga binnen kort een nieuwe monitor halen ( 19inc widescreen) maar ik wil daar ook een nieuwe AGP 3dkaart bij, nu heb ik zitten zoeken, maar ik kan mijn keuze niet maken, Welke kan ik beter nemen ?

SAPPHIRE RADEON X1600 PRO 512 MB AGP
of
SAPPHIRE RADEON X1650 PRO 256 MB AGP

Ik heb namleijk niet zo verstand van 3dkaarten, dus ik weet niet wat belangrijker is, Geheugen of snelheid?

Greeyz vixion,
Your help in games.

http://www.ati.com/products/RadeonX1650/index.html

snelheid is nog steeds beter als meer geheugen

bovenstaande link kun je het een en ander vergelijken

als je in de 1600 serie wil blijven dan zou ik voor de 1650 gaan

maar als je in agp zit zou ik eerder naar een 800xt/850xt gaan

die zijn van oudere serie maar sneller als de 1600 serie

ik zelf zit met een 850xt platium edition

Laatst bewerkt:
Ja ik zie het, mara dat ligt echt buiten mijn budget... Daarom moet ik een 1600 serie nemen... Of ik zit verkeerd te kijken maar de x850xt is 200 flappen

beetje rondsnuffelen op marktplaats(150 euro)

maar ok das is niet aan mij

maar wat me wel opvalt is dat je eigenlijk van de opties de minste neemt

de 1600 serie is nou niet een echte vooruitgang

je kunt ook gaan kijken naar een nvideakaart in agp

en als je wel in die 1600 serie wilt blijven dan dus de 1650

Als iemand een betere 3dkaart weet, in het zeldde budget ( €150 ), dan hoor ik dat graag, ik heb nog zitten kijken naar de HIS versie van die 1650, maar die staat echt nergens te koop.....

ja die wordt moeilijk

geef je wel als tip als je nog in agp zit en blijft doe het dan gelijk goed!

de nieuwste worden niet meer in agp gemaakt

alternatief 6800/7800 serie geforce

Ik vind het al lastig genoeg, maar de 6800x extreem gt is niet sneller dan de 1650, ik heb nu wel de HIS versie gevonden van 1650, maar die lijkt in mijn ogen langzamer als ik die specs vergelijk.

http://www.pixmania.be/be/nl/402906/art/his/x1650pro-iceq-256-mb-dvi.html?itag=6506#fichetechnique

Terwijl het toch de zelfde 3dkaart is, en HIS altijd de kaarten veel snellerm maakt dan ze zijn.

en de 7800 serie ligt ver buiten mijn budget ( ik koop geen 2dehands )..

VERBETERING:

Over de HIS kaart heb ik al gevonden waarom hij minder snel is, er zit namelijk een 1620 chip op en geen 1650

Laatst bewerkt:
nou dan ben je eruit voor jezelf

eerder voor snelheid kiezen ipv geheugen dus

suc6

Ja die kaart is ook goed, en €30 goedkoper, maar als ik het zo vergelijk is de 1650 nog steeds sneller en beter:

Radeon Geforge

Frequentie Processor 600 Mhz 350 Mhz
Frequentie geheugen 1400 Mhz 1000 Mhz

Alleen wat mij nu wel opvalt is zijn de uitgangen TV & DVI, Daar kan ik toch nog wel een gewoon scherm op aansluiten neem ik aan ? ( srry maar hier heb ik dus echt geen verstand van )

Ik dus denk ik ook, maar kheb zo altijd mijn twijfels, maar ik heb al redelijk veel ervaring met ATI kaarten en die vind ik altijd fijn om mee te werken, easy over clocking, Makkelijk cooling verbeteren, Catalyst Control Center, Ik denk toch dat ik voor de Radeon ga.. ook al is die wat duurder..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan