Keuze nieuwe videokaart AGP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hi!

Mijn beste PC-tje begint wat ouder te worden. Eigenlijk is wat ik nu heb nog steeds deels waarmee ik ooit 7 jaar mee begonnen ben maar toch zijn alle onderdelen stukje bij beetje vervangen geraakt. De meest recente upgrade was 1 GB -> 2 GB RAM en dat was ongeveer een jaar geleden. Toen heb ik tegen mijzelf gezegd dat ik dacht dat het nog één, maximaal twee jaar zou duren dat óf de CPU het niet meer aankon óf de videokaart. Nu, een jaar later, is het de videokaart gebleken.
Mijn definitie van "niet aan kunnen" is ruim. Toen de videokaart nieuw was, had deze betere prestaties dan de "aanbevolen" bij de nieuwste game. Vervolgens was de kaart aanbevolen. Daarna was de kaart "minimaal" en het moment is zover dat er games uitkomen die deze kaart niet meer trekt.
Zoals je wellicht al vermoedt is het een AGP aansluiting. Mijn volgende nieuwe PC krijgt een flink budget en een zware configuratie maar tot die tijd wil ik deze nog een beetje bijlappen tot het echt niet meer kan. Immers: het is nog goed te doen voor vrijwel alles wat ik doe maar ik zou gewoon graag sommige zaken wat soepeler laten gaan. Ook oudere games (neem een BF2148) zijn op sommige delen meer laggy dan wenselijk.

Mijn huidige systeemconfiguratie:
ASRock P4i65G
Intel Pentium 4, 3000 Mhz
2048 MB PC3200 DDRRAM
Geforce 6600 GT (128 MB)
2x Maxtor 250GB, 7200RPM, SATA-II.

Nu had ik de volgende kaart gezien:
NVIDIA GeForce 7950 GT AGP 8X 512MB DDR3 (Info http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=501461(elders goedkoper gezien, voor €206,-)).

Zeggen jullie: dit is een goede kaart en het geld waar of zou je het totaal over een andere boeg gooien?
Maximum budget is 200€ tenzij er voor een paar tientjes meer een aanzienlijke verbetering te krijgen is.

Ik heb absoluut de voorkeur voor NVidia.

*schudt handen* :D

Zelf ben ik een Nvidia liefhebber omdat ik tot nu toe ervaring heb met verschillende nVidia kaarten en verschillende ATI kaarten en ik heb, en dat is niet overdreven, met élke ATI-kaart problemen gehad. Daar komt bij dat ik weet van sommige games dat ATI-kaarten hierin glitches veroorzaken (bv. bij het weergeven van schaduw's in America's Army).
Dit kan toeval zijn maar ik neem het zekere liever voor het onzekere.

Ik zag trouwens wel dat bij Informatique een paar tientjes 100Mhz is.
De kaart die ik heb laten zien is de dure versie.

mm ik heb zelf hele goede ervaringen met de 1950pro voor agp van sapphire met 512mb gdd3
is echt super snel

Ik weet destijds nog dat ik kon kiezen tussen een P IV 3,0 Ghz en een P IV 3,2 Ghz. Voor hetzelfde geld van die 200 Mhz kon ik ook een 512 MB RAM bank kopen om zodoende naar 1 GB te gaan. Je begrijpt waarvoor ik gekozen heb denk ik :).

Thanks ;).

Inmiddels een XFX GeForce 7950 GT 550M 512MB, 2xDVI, HDTVo, AGP rijker.
:thumb::thumb:

400 Minimum
430 draai ik. (uit mijn hoofd hoor)
A-merk voeding overigens.

ok thanks.

zit nog met een 850 xt platium en 300 watt A merk.

als ik ga switchen naar of een 1950 of een 7950 dan zal ik ook de voeding moeten aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan