• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze obv eerder gekozen waarde (contactpersoon bij bedrijf0

Status
Niet open voor verdere reacties.

nlsat

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
goedendag,

ik heb een vraag, ik wil via een keuzelijstje (gegevensvalidatie) de juiste bedrijfsnaam, contactpersoon en adresgegevens selecteren. Ik dacht de 2e variabele middels de functie INDIRECT te kunnen selecteren maar ik krijg het niet werkend. Het lukt alleen als ik het cellen bereik van Bedrijf A ook deze naam geef maar deze informatie muteert bijna dagelijks middels een koppeling met het administratieve systeem. De gegevens staan niet altijd in dezelfde cel.

Wie kan mij helpen? Zie bijgaand test sheet

Bvd, nlsat

Bekijk bijlage Test - keuze bedrijf, contact en adres.xlsx

Ja wellicht een goede mogelijkheid, de code loopt echter ergens vast.

vba fout.jpg

JeanPaul, heel erg bedankt. Zo doet hij het. Nu moet ik e.e.a. nog zien over te zetten naar het sheet waar het in moet. Ik begrijp in grote lijnen wat je doet. de uitdaging zal zijn dat de lijst met adressen op een ander tabblad staat dan waar het na de keuze getoont moet worden. Ik zal denk ergens de naam van het tabblad moeten vermelden.

Ik ga er binnenkort weer meer verder.

Bedankt
nlsat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan