Keuze onderwerp Profielwerkstuk van vak informatica.

Status
Niet open voor verdere reacties.

emielzij

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Hallo,

Ik heb geen idee of dit in deze categorie thuis hoord, zo niet dat hoor ik het wel.
Ik moet samen met een maat van me een pws houden van school.
PWS staat voor profielwerkstuk je moet hier voor een verslag uitbrengen en een presentatie.
Je bent verplicht om er 80 uur aantebesteden en er moet een practice gedeelte inzitten.
Wij hebben het vak informatica voor ons pws gekozen, alleen nu nog een onderwerp.
We zaten aan een van de volgende onderwerpen te denken.

- Gevolgen van fouten in software (besturings systeem).
- Gevolgen van gaten in de firewall.
- Gevolgen van overklokken.
- Gevlogen van een instalbiele psu.

De laatste 2 leek ons het leukst maar we weten niet of je daar veel over kan vertellen.
Wie kan ons helpen met onze keuze voor een onderwerp voor ons PWS?
Als iemand nog een ander onderwerp weet waar een practice gedeelte in zit en waar je veel over kan vertellen, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

mvg,
Emiel en Frank

"De laatste 2 leek ons het leukst maar we weten niet of je daar veel over kan vertellen."

Kun je over de laatste 2 80 uur werk vol maken?

Mijn interresse zou de 2e zijn. Ga naar bedrijven toe en ga daar info verzamelen over gaten in de firewall. Vergelijk die met elkaar en je krijgt een heel mooi onderzoek!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie :)
Aan wat voor soort bedrijven zou ik dan moeten denken?
Als er nog meer mensen zijn met ideeën dan hoor ik het graag.
Groeten

Bedrijven die er gevoelig voor zijn. Bijvoorbeeld een internet bedrijf(hosting). Als deze een gat hebben in hun firewall en een cracker(kwaadaardig persoon die informatie wil jatten en alles om zeep wil brengen, een hacker zoekt naar gaten en meld dit. (vaak wordt een hacker gezien als kwaad aardig maar dat is het juist niet!)) kan daar bij dan heb je een probleem!

Maar ook banken waar je online geld over kan maken...(zeer gevoelig voor gaten in een firewall!)

En om wat voor soort info zou ik dan kunnen vragen?
Je zei iets over online geld overmaken, ik kan moeilijk een bank binnen lopen en vragen of zo ook last hebben van gaten in de firwall.

Als er nog meer mensen zijn die een onderwerp weten dan hoor ik het graag!!

Groeten

"En om wat voor soort info zou ik dan kunnen vragen?"

Dat moet je natuurlijk zelf uit gaan zoeken... daarvoor doe je het onderzoek..
Op helpmij gaan we geen huiswerk opdrachten voor andere maken...

Bij een bank zul je geen informatie mee krijgen. Bij bijv. een hosting bedrijf misschien nog wel...

Je kunt vast wel een paar vragen verzinnen!

Hallo,

De lijst me onderwerpen is wat uitgebreid.

Gevolgen vanfouten in software. (evt besturings syeteem)

Gevolgen van gaten in de firewall.

Gevolgen van overklokken.

Gevolgen van een instabiele psu.

Heeft de overgang van 1999 naar 2000 een groot gevolg gehad voor de makers van software?

Hoe goed kan de Artificial Intelligence van bv; een grasmaaier robotzichzelf verbeteren?

Hoe kan je metbehulp van codering meer data sturen naar andere computers?

Geschiedenis en de gevaren van het internet? Heeft de start ervan grote invloed gehad?

Computers en software voor gehandicapten, hoe werkt zoiets?

Wat is een gebruiksvriendelijke en geordende programeertaal voor beginners?

Hoe is het werk van ontwerpers en architecten veranderd door programma’s als AutoCAD, Photoshopen dergelijke?

Wat is een goede beveiligingsencryptie voor data in netwerken?

Wat is het slimste om te kiezen? met een practicum en waar je 80 uur kan kan besteden?

Groeten

Hallo,

De lijst me onderwerpen is wat uitgebreid.

Gevolgen vanfouten in software. (evt besturings syeteem)

Gevolgen van gaten in de firewall.

Gevolgen van overklokken.

Gevolgen van een instabiele psu.

Heeft de overgang van 1999 naar 2000 een groot gevolg gehad voor de makers van software?

Hoe goed kan de Artificial Intelligence van bv; een grasmaaier robotzichzelf verbeteren?

Geschiedenis en de gevaren van het internet? Heeft de start ervan grote invloed gehad?

Computers en software voor gehandicapten, hoe werkt zoiets?

Wat is een gebruiksvriendelijke en geordende programeertaal voor beginners?

Hoe is het werk van ontwerpers en architecten veranderd door programma’s als AutoCAD, Photoshopen dergelijke?

Wat is een goede beveiligingsencryptie voor data in netwerken?

Wat is het slimste om te kiezen? met een practicum en waar je 80 uur kan kan besteden?

Groeten

google is je vriend
probeer het eerst zelf eens uit te zoeken veel van deze vragen zijn makkelijk het antwoord van te vinden op sites zoals google wikipedia etc

Laatst bewerkt:

lijkt me een leuke.

Kun je veel over vertellen. zeker in de geschiedenis van de verschillende protocollen die voor data tranmissie waren. van oud naar nieuw zeg maar.

Dan kun je kijken naar x/y/z modem protocollen/ kermit protocol
ipx/spx
UDP/TCP verbindingen

comprimeren, duplexen, coderen zijn dan zaken waar je best 80 uur mee vol krijgt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan