Keuze payserver??

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Hoi,

ik heb breedband internet via Casema/Orange en heb af en toe behoefte aan een payserver voor de wat "moeilijk bereikbare zaken"
Vraag: wat is een goede payserver icm. mijn provider,....ik ben niet zo bekend in dit wereldje:rolleyes:
In andere threads lees ik dat Eweka (Usenet) een goede keuze zou zijn.

Graag reacties!

Thnx.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook internet van orange en gebruik usenet van eweka.
Werkt prima samen, ik heb een download van 980 tot 1250 kb/s .
Dit kan hoger of lager uitvallen afhankelijk van hoe ver je van de telefoon centrale woont. (ik +-2 1/2 km).
Eweka is 1 van de goedkoopste en je hebt 8 connecties dus als je samen met iemand doet (ieder 4 connecties) kom je nog goekoper uit.
Het komt wel eens voor dat ik weinig tot niets download (jazeker komt nog wel eens voor lol) en als ik dan wat zie op ftd dan spaar ik de nzb's op als het ware totdat ik er een stuk of 5 of meer heb en dan neem ik een 24 uurs abbovoor maar 1,25 en haal ik alles binnen.

yep, EWEKA is een van de meest bekende en betrouwbare payservers. :thumb: Goede ervaringen mee. Mooie is dat je vooraf per maand betaalt, dus geen verrassingen achteraf. Account komt na verloop van tijd vanzelf te vervallen, dus je zit er ook niet aan vast.
Je krijgt tegen de tijd dat je accoutn komt te vervallen een herinnering, waarna je eventueel je account kan verlengen.

Okey,.....duidelijk.

Nog een vraag: Eweka raadt Newsleecher aan maar met Grabit (waar ik goed bekend mee ben) zou het ook moeten werken als mijn info. juist is?
Kan iemand dit bevestigen?

Thnx.

Ik begbruik zelf Grabit 1.7.1. i.c.m. Eweka.

Werkt prima. Nooit problemen.

ja, natuurlijk werkt dat ook met Grabit. Ik weet niet hoe het met de huidige versies van Grabit zit... maar Newsleecher gaat wat efficiënter om met alle beschikbare server-accounts. In oudere versies van Grabit moest je specifiek server X aanwijzen waarmee je bestand Y wilde downloaden.
Newsleecher is minder kritisch, dat kijkt gewoon welke bestanden je wilt downloaden, welke servers er beschikbaar zijn, en verdeelt ze gewoon. Voordeel is dat je op die manier altijd gebruik kan maken van alle beschikbare servers, en de volledige bandbreedte van je internetverbinding. "Set and forget" zeg maar. Downloaden met één klik van je muis.

Gaat prima met Grabit en het voordeel met de nieuwste versie is dat je niet meer handmatig hoeft uit te pakken en te repareren met Winrar en Quickpar. Dit werk neemt Grabit uit handen voor je en zet alles netjes voor je klaar om te branden of verder te werken :thumb:

Duidelijk:)

bedankt voor alle antwoorden.

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan