Keuze programmeertaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Ik wil het programmeren weer op gaan pakken. Ik heb ooit wat in Java en Flash geprogrammeerd. Java opdrachten en Flash spelletjes. Nou was mijn eerste keuze Java omdat ik daar ooit al eens mee heb gewerkt maar waarom eigenlijk? Ik zie dat Visual Basic en C++ veel populairder zijn. En leer je alle principes van het programmeren niet veel beter kennen zonder al die standaard Java classes of is dit totale onzin?

Kan iemand mij uitleggen waarom je voor welke van deze 3 talen kiest, voor welk soort toepassingen is welk het sterkst? Misschien weet iemand een goede link waar ze dit uitgebreider uitleggen?

het is niet omdat hij vraagt naar een programmeertaal dat hij onmiddellijk ook vraagt naar .net talen er zijn er ook andere hoor.

Welke programmeertaal je kiest hangt af van het type applicatie dat je wil maken.
Over het algemeen maakt het niet direct een verschil welke programmeertaal je kent. Zolang je met de gekozen taal goed kan programmeren en dus ook de theoretische principes leert kennen kan je deze daarna eenvoudig overdragen naar een andere programmeertaal. Het enige wat je dan nog moet doen is het leren van de syntax.

Ja ik merk het... Heb nu C++ gekozen en bezig met de dummie guide maar is op wat kleine verschillen exact hetzelfde boek als ik voor java had en dezelfde manier van schrijven net als Flash.

C++ duurt best wel lang om te leren, maar als je een doorzetter bent lijkt mij dit een hele goede taal.

ik gebruik nu zelf het boek Grand Cru C++ (het begin van C++) dat alleen al 700 pagina's is. het is een oud boek, maar alle code werkt gewoon. ook is dit boek erg overzichtelijk.

Ja mijn enige probleem is dus een goed boek te vinden. In principe zijn al die boeken hetzelfde maar je leert niks door die guide door te gaan lezen, je moet oefenen! Ik zoek dus een boek dat je naast alle text stap voor stap oefeningen geeft en niet van die suffe maar je gewoon telkens een volledig leuk inspirerend programma laat schrijven van makkelijk tot moeilijk zodat je ook nog eens echt iets leert?! Aan het eind van de dummie guide heb je nog niets geschreven...

Weet er iemand zulk een goed boek? Ik ga weleens in de boekhandel kijken...

idd java en c++ lijken heel veel op elkaar en je kan de basis principes van java programmeren perfect ook gebruiken in c++ mits syntax aanpassingen

Wat je natuurlijk ook kan doen is zelf een oefening (of meerdere) bedenken en dan zo deze proberen op te lossen en aan de hand van welke probelemen je tegen komt deze dan opzoeken in het boek of op internet tutorials en dan zo al doende te leren.
Op die manier kan je het leren misschien ook interessant houden aangezien je iets probeert te maken wat je zelf wil.
Natuurlijk moet je hier wel mee oppassen dat je niet te moeilijke oefeningen bedenkt aangezien zoiets demotiverend kan werken en je dan misschien zou kunnen stoppen.

En natuurlijk zijn wij er ook altijd als er problemen zijn he :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan