extremefun1
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 mei 2009
Na lang zoeken heb ik twee laptops aan al mijn criteria voldoen. De resultaten heb ik naast elkaar gezet in deze link:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/350869;323588/categorie/
Het enige verschil tussen deze laptops is het schermtype en de videokaart.
Het prijsverschil maakt nauwelijks uit (maar een paar euro).
De eerste laptop heeft een high-end videokaart en een glanzend scherm.
De tweede laptop heeft een mat scherm en een mid-range video kaart.
Ik weet nu niet welke ik moet kiezen.
Ik heb gelezen dat een glanzend scherm erg irritant kan zijn in verband met veel spiegeling. (Lampen en zon).
In de toekomst zou het me leuk lijken om premiere pro en after effects te kunnen draaien op de laptop.
Zou de laptop laptop met de high-end video kaart deze programma's aan dan kies ik direct voor de laptop met de high-end videokaart.
Ik heb videokaarten met de system requirments vergeleken (tot dit mogelijk is met mijn kennis) en volgens mij kan de laptop met de hight-end video kaart premiere pro en after effects niet aan. (please correct me if i'm wrong).
Iemand een goed idee om uit dit dilemma te komen? Argumenten in verband met de videokaarten zou erg helpen.
Een vriend van me kwam met het argument: "Kies de laptop met de snellere videokaart, want het scherm kan je altijd nog vervangen als je daar last van hebt"
Alvast bedankt voor het advies!
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/350869;323588/categorie/
Het enige verschil tussen deze laptops is het schermtype en de videokaart.
Het prijsverschil maakt nauwelijks uit (maar een paar euro).
De eerste laptop heeft een high-end videokaart en een glanzend scherm.
De tweede laptop heeft een mat scherm en een mid-range video kaart.
Ik weet nu niet welke ik moet kiezen.
Ik heb gelezen dat een glanzend scherm erg irritant kan zijn in verband met veel spiegeling. (Lampen en zon).
In de toekomst zou het me leuk lijken om premiere pro en after effects te kunnen draaien op de laptop.
Zou de laptop laptop met de high-end video kaart deze programma's aan dan kies ik direct voor de laptop met de high-end videokaart.
Ik heb videokaarten met de system requirments vergeleken (tot dit mogelijk is met mijn kennis) en volgens mij kan de laptop met de hight-end video kaart premiere pro en after effects niet aan. (please correct me if i'm wrong).
Iemand een goed idee om uit dit dilemma te komen? Argumenten in verband met de videokaarten zou erg helpen.
Een vriend van me kwam met het argument: "Kies de laptop met de snellere videokaart, want het scherm kan je altijd nog vervangen als je daar last van hebt"

Alvast bedankt voor het advies!