Keuze tussen verschillende pagina's met ontwikkelaars?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giovannismet

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Ik zou graag achter mijn offerte reclame maken voor andere producten. Hoe kan ik op de volgende pagina een keuze lijst maken tussen verschillende producten. wanneer op 1 van die producten geklikt wordt, zou de bijhorende pagina van dat product getoond moeten worden?

Is dit mogelijk? help mij aub!

Mvg

Giovanni

Wat wil je precies als resultaat? Want ik snap niet helemaal wat je wilt. Als ik het letterlijk opvat, dan zitten alle pagina's met producten al in je document, en wil je ze zichtbaar maken als iemand een keuze maakt uit de keuzelijst. Maar dat zal vast je bedoeling niet zijn...

ik maak een offerte dat is pagina 1. dan zou ik op pagina 2 een keuze venster willen maken waar alle producten in staan. als er hier 1 gekozen wordt verschijnt er op die pagina 2 de tekst die bij dat product hoort?

Is dat mogelijk?

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Dus nog een keer: waar moet die andere product informatie vandaan komen?

Vergelijk je antwoord eens met je oorspronkelijke vraag :).
wanneer op 1 van die producten geklikt wordt, zou de bijhorende pagina van dat product getoond moeten worden?
Waar staat die 'bijhorende pagina van dat product'? Klinkt toch niet hetzelfde als: 'ga ik zelf typen'. In dat geval heb je namelijk alleen een keuzelijst nodig. Maar ik wil dat wel eens zien werken, want het document staat bij de klant op de computer met dus die keuzelijst op de pagina. Klant kiest product, en dan schiet jij als een duveltje uit de doos en begint vervolgens de productinformatie te typen? Klant zie je aankomen :D.

Kijk. ik maak een offerte, ik vul de prijzen in en .... . daaronder heb ik een 2de pagina. Daar zou ik een keuzelijst willen hebben van verschillende producten. bij elk product hoort een bepaalde tekst. deze tekst schrijf ik zelf en zou dus gewoon ingevoerd moeten worden, maar mijn probleem is ik weet niet waar.

Hoe kan ik die keuze lijst koppelen met deze tekst. Dus bijvoorbeeld ik kies optie 1, dan zou op die pagina de tekst van optie 1 verschijnen. is dit mogelijk of niet?

Dus bijvoorbeeld ik kies optie 1, dan zou op die pagina de tekst van optie 1 verschijnen. is dit mogelijk of niet?
En daar gaat je vraag dus inderdaad een beetje het schip in, want ik zie nog steeds niet waar die informatie vandaan moet komen. Je kunt prima een keuzelijst maken, en daar kun je zelfs nog wel achter hangen dat hij na het kiezen een standaard tekst in je document zet. Maar de hoeveelheid werk die dat met zich meebrengt is enorm. Dus de vraag is: moet je dat wel willen zo? En een hele andere vraag: waarom doe je zoiets niet vanuit Excel of Access? Die zijn daar prima geschikt voor, en vele malen gebruiksvriendelijker. Bovendien neem ik aan dat je de offertegegevens zelf ook nog op wilt slaan.

onze offerte is gewoon in word. en zoals je zegt zou er dus tekst moeten aanhangen aan de keuzelijst. waar kan je deze invullen of maken? Dus ik weet niet of het nuttig zou zijn of excel of acces werkt?

Je kunt in Word makkelijk een keuzelijst maken, dat is het probleem niet. Maar de vervolgactie, die is dat dus wel. En alleen daarom al zou ik het niet in Word doen. En áls ik het in Word maak, dan via een formulier waarin je veel makkelijker achter een keuzelijst een actie kan hangen.
Maar een offerte systeem hoort m.i. niet thuis in Word; hooguit als resultaat van een samenvoeging met een database of een Excel bestand voor de gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan