keuze uit 3 laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaiseQualityNL

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2016
Berichten
22
hoihoi, ik ben opzoek naar een laptop rond de 800 euro, ik ga nu want laptops laten zien de me wel wat leken..
(deze zijn allemaal bij de mediamarkt vanwege de BTW korting, ze zijn rond de 1000 euro)
als er verschillen zijn, zijn deze dan groot?
ik wil graag low-mid end games spelen zoals TERA, Skyforge, league of legends, minecraft.
ik moet een laptop omdat ik die voor mijn opleiding nodig heb, anders had ik wel een destkop gedaan ;)

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_asus-rog-gl552vw-cn108t-1404282.html (i7, 960m 2 gb)

vs

mediamarkt.nl/nl/product/_erazer-p6661-md99626--1407927.html (i7, 950m 2gb)

vs

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-aspire-nitro-vn7-571g-51lv-1404272.html (i5, 950m 4gb)

alvast bedankt, andere opties zijn natuurlijk altijd welkom :)
 
De asus is het meest betrouwbare merk en heeft de beste videokaart. De Acer is het minst aantrekkelijk en is de enige die ik actief zou afraden voor die prijs
 
Wat de merken betreft :
Asus en Medion (in deze volgorde) hebben de beste naam, Acer komt daar (ver?) achteraan.
Op basis van de processor valt de Acer af, die heeft de 'minste' processor.
Op basis van de videokaart wint Asus het van de Medion en de Acer. De 960 is een aantal procenten 'beter' dan de 950.
Gelet op vorenstaande betrek ik de Acer niet verder in de vergelijking.
Qua processor is de Asus verreweg de beste / snelste.
De geheugensoort + snelheid is bij Asus het beste / snelste
De Asus heeft daarnaast een ultra moderne USB poort type C aan boord.
Er is 1 (niet onbelangrijk) onderdeel waar de Medion de Asus op verslaat en da's de aanwezigheid van een SSD schijf.

E.e.a. lijkt mij qua keuze nu vrij gemakkelijk?
 
Laatst bewerkt:
SSD is als je durft en een beetje handig bent altijd in te bouwen.
Ik zou in deze echt voor de Asus gaan. Correct me if I'm wrong.
 
Ik heb net nog even op een grote vergelijkingssite, waar je filters in kunt stellen, laten zoeken op 15" machines, een I7 processor, tot €1000,-- en wat andere dingetjes die in bovengenoemde machines zitten. Linksom of rechtsom, komt de Asus als meest interessante uit de vergelijkingen naar boven. Ik denk dus idd. ook dat je snel moet toeslaan en die Asus aan moet gaan schaffen. De enigste die het redde, eigenlijk zelfs op een aantal punten wat interessanter was dan de Asus, was een Toshiba machine. Grote nadeel van die was de videokaart. Er zit een Geforce 930M in en als je de 930M vergelijkt met de GTX 960, dan ................ klik
Hierdoor valt de Toshiba dan ook weer af en blijft de Asus de best buy.

Grappig is ook dat de GTX 960M nog net een zogenaamde class-1 videokaart is : Klik
daar waar de GTX 950M net niet meer een class-1 product is. Waar ik wel een beetje simpel van word, is de nummering van de GTX kaarten. Zo zie ik bijvoorbeeld dat mijn inmiddels 2,5 jaar oude GTX 760M hoger gerankt is dan dan de GTX 960M, daar waar je zou verwachten dat een 760 'oud' is, de 800 serie nieuwer en sneller is en dat de GTX 900 serie daar weer bovenuit zou moeten stijgen, maar dat is dus kennelijk té simpele consumentenlogica.
 
Laatst bewerkt:
ik zou ook voor de 1e gaan de videokaart is heel noodzakelijk in game's en de i7 lijkt me ook goed genoeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan