Keuze uit twee opstart mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb een tijd geleden windows xp pro over de bestaande willen installeren, dat ging fout, maar het was niet nodig om opnieuw te beginnen. Sindsdien krijg ik bij het opstarten de keuze uit: windows setup opstarten of gewoon windows opstarten. Hoe krijg ik die set-up keuze weg?? want daar staat hij standaard op dus als ik even niet oplet gaat hij daar verder mee en ik krijg dan een blauw scherm.
 
Ga via Start, Configuratiescherm naar Systeem.
Klik het tabblad Geavanceerd en klik dan het onderste van drie keuzeknoppen: Instellingen. Klik vervolgens op Bewerken.
In Kladblok opent zich nu de tekst van Boot.ini. Voor Windows XP Pro moet dat er als volgt uitzien:

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noexecute=optin

Waarschijnlijk staat er in jouw Boot.ini een tweede regel onder [operating systems], haal die van de installatiestatus weg en zorg dat de tekst er daarna (kaniets afwijken wanneer je home ipc prof hebt) uit ziet zoals hierboven.
Klik in Kladblok op Opslaan via Bestand, sluit alles in de juiste volgorde af en herstart je PC.
Nu zou het goed moeten gaan.
 
heb ik geprobeerd echter toen was er nog een keuze windows pro etc en windows (standard)

Weer teruggezet nu. Dit staat er overigens misschien kun je daar wat mee??

[Boot Loader]
Timeout=5
Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /bootlogo /noguiboot /bootlogo /noguiboot /bootlogo
C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Professional Setup"
 
[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noexecute=optin

Dit is en goede.
Maak hem zo, of haal alles weg, en kopieër deze erin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan