keuze uit verschillende btw tarieven in factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

zodiak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
hallo , heb hier een facturatie database gemaakt met standaard 21% btw en dit word ook onmiddelijk uitgerekend , ik zou hier nu de verschillende btw tarieven willen inzetten in een keuze lijst en naargelang de keuze die gemaakt word zou dan de btw berekent worden, maar kweet niet goed hoe ik da moet doen, heb geen kennis van vba maar ben nooit te oud om te leren he :p ,
het is wel zo dat er per factuur maar 1 btw tarief is dus geen verschillende tarieven, dit is enkel afhankelijk voor welk land het is.

alvast bedankt

ps ik wil de db invoegen maar zelfs na repair en compress en winrar is deze 3kb te groot

Maak ten eerste een aparte tabel aan voor je BTW tarieven. Nederland heeft er al 2 (hoog en laag). Je kan vervolgens aan de hand van factuur adres - landcode bepalen welk BTW tarief zou moeten gelden. Aan het einde van de factuur bereken je de BTW apart en telt deze desgewenst bij het eind totaal op. Indien je aan EU bedrijven levert hou rekening met intracommunautaire leveringen (geen btw). Bij intracommunautaire leveringen dien je wel het BTW nummer van het bedrijf op de factuur te vermelden.

Door de BTW gegevens in een tabel te plaatsen is het makkelijk om deze te wijzigen wanneer de belasting met de BTW gaat spelen (zoals nu in de UK).

Maak ten eerste een aparte tabel aan voor je BTW tarieven. Nederland heeft er al 2 (hoog en laag). Je kan vervolgens aan de hand van factuur adres - landcode bepalen welk BTW tarief zou moeten gelden. Aan het einde van de factuur bereken je de BTW apart en telt deze desgewenst bij het eind totaal op. Indien je aan EU bedrijven levert hou rekening met intracommunautaire leveringen (geen btw). Bij intracommunautaire leveringen dien je wel het BTW nummer van het bedrijf op de factuur te vermelden.

Door de BTW gegevens in een tabel te plaatsen is het makkelijk om deze te wijzigen wanneer de belasting met de BTW gaat spelen (zoals nu in de UK).

Beste,

bedankt voor de vlugge ractie maar ik ben een newbie, kan ik hier ergens voorbeelden van vinden hoe ik dit dan moet doen?
alvast bedankt

Hoi Zodiac kun je het progje verder voor mij aanpassen voor gebruik in een situatie waar ook met de margeregeling wordt gewerkt? (gebruikte artikelen)

Borkmeister

Je zal jouw probleem echt als een nieuwe post op het forum moeten zetten, en niet gaan meeliften op een ander.

Wim

Zodiak,

Ik weet niet of je vraag al is opgelost, maar wil je een 'open' versie van je bestand sturen, zodat wij er ook daadwerlijk naar kunnen kijken en aanpassen.

Wim

hoe doe ik dat juist want mijn db kan je openen door shift in te houden en dan op enter te duwen. moet ik dat opstart moduletje wegdoen of zo?

alvast bedankt

hoe doe ik dat juist want mijn db kan je openen door shift in te houden en dan op enter te duwen. moet ik dat opstart moduletje wegdoen of zo?

alvast bedankt

BEstand gevonden en kunnen openen.
In de bijgevoegde oplssing heb ik:
1. Het BTW percentage met een keuze lijst mogelijk gemaakt.
Keuze wordt gemaakt uit de tabel BTW.
Waarde wordt opgeslagen in tabel Factuur.
2. Het rapport is aangepast zodat deze met het juiste BTW precentage rekend.

Graag gedaan
Wim

Bijlagen

Graag gedaan
Wim

van harte bedankt, ik ga de vraag al afsluiten en dan testen. echt een kerstcadeau. beste wensen aan iedereen die mij tot nu toe al zo goed heeft geholpen

Graag gedaan
Wim

Hallo,

ik heb dit bekeken en werkt perfect, nu heb ik nog maar 1 vraag waar jij misschien wel antwoord op weet. ik heb ze ook een tijdje terug reeds op de forum gezet maar kan er niet aan uit, dat is het volgende:

ik zou de mogelijkheid moeten hebben om een creditnota op te maken (enkel voor voledige factuuren te crediteren) en dit via een formulier (bv. form_creditnota) waar men dan het factuur nummer kan sellecteren en wanneer men dan de afdrukweergave van het rapport opvraagt men daar bij de bedragen een minetje voor staat. het formumlier maken lukte mij maar wanneer een factuur nummer geselecteerd werd kreeg ik daar verder niets te zien.
heb nu alles terug weggedaan van die creditnota. aangezien ik het echt niet vond.

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik heb dit bekeken en werkt perfect, nu heb ik nog maar 1 vraag waar jij misschien wel antwoord op weet. ik heb ze ook een tijdje terug reeds op de forum gezet maar kan er niet aan uit, dat is het volgende:

ik zou de mogelijkheid moeten hebben om een creditnota op te maken (enkel voor voledige factuuren te crediteren) en dit via een formulier (bv. form_creditnota) waar men dan het factuur nummer kan sellecteren en wanneer men dan de afdrukweergave van het rapport opvraagt men daar bij de bedragen een minetje voor staat. het formumlier maken lukte mij maar wanneer een factuur nummer geselecteerd werd kreeg ik daar verder niets te zien.
heb nu alles terug weggedaan van die creditnota. aangezien ik het echt niet vond.

bij deze de db met daarin de creditnota tot hoever ik was maar probleem is steeds dat ik een nieuwe creditnota wil aanmaken en bv factuur 3 kies dat ik dan de klant naam niet te zien krijg , hoewel er weldegelijk een klant aan vast hangt. van de drie factuuren zie ik de ene keer bv bij factuur drie de klant en de andere keer bij factuur 1 maar nooit bij al de drie. en ik vind het dus echt niet.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hallo,

hallo,

ben weer een ietsje verder geraakt maar kom er echt niet uit.

heb je tips?

Laatst bewerkt:
hallo,

ben weer een ietsje verder geraakt maar kom er echt niet uit.

heb je tips?

Ik heb de volgende tips voor je.
Op het formulier 'Creditnota' heb ik voor iedere keer dat je een factuurnummer kies en Docmd.Reqeury toegevoegd. Zie VBA hiervoor.
Nu zie je dus altijd de adresgegevens.
Hierdoor zie je ook op de creditfactuur de juiste gegevens staan.

Het BTW probleem op je rapport heb ik ook aangepast.
Deze verwijst nu naar het BTW percentage dat wordt vermeld op de factuur.
Code:
=[Reports]![Creditnota]![BTWpercentage]

Dit heb ik ook, om alles een beetje gelijk te houden op de normale factuur gedaan.
Code:
=[Reports]![Factuur]![BTWpercentage]

Je moet nog wel de velden op de creditnota netjes opmaken.

Ook moet je nog even nadenken over een KOPIE factuur en dat je niet twee keer een creditfactuur maakt en verstuurd.

Zie de bijlage daar staat het allemaal in.

Succes in 2009
Wim

Bijlagen

Ik heb de volgende tips voor je.
Op het formulier 'Creditnota' heb ik voor iedere keer dat je een factuurnummer kies en Docmd.Reqeury toegevoegd. Zie VBA hiervoor.
Nu zie je dus altijd de adresgegevens.
Hierdoor zie je ook op de creditfactuur de juiste gegevens staan.

Het BTW probleem op je rapport heb ik ook aangepast.
Deze verwijst nu naar het BTW percentage dat wordt vermeld op de factuur.
Code:
=[Reports]![Creditnota]![BTWpercentage]

Dit heb ik ook, om alles een beetje gelijk te houden op de normale factuur gedaan.
Code:
=[Reports]![Factuur]![BTWpercentage]

Je moet nog wel de velden op de creditnota netjes opmaken.

Ook moet je nog even nadenken over een KOPIE factuur en dat je niet twee keer een creditfactuur maakt en verstuurd.

Zie de bijlage daar staat het allemaal in.

Succes in 2009
Wim

ok thanks, je hebt zeker nog iets te goed van mij, als ik eens iets kan doen voor je laat het dan gerust weten.

groetjes
kris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan