• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze van keuzelijst afhankelijk van andere keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rozendal

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2018
Hallo,

Hoe kan ik een keuzelijkt van een andere keuzelijst afhankelijk maken?

Voorbeeld

in de 1e keuzelijst heb ik de keuze van "klant A" en "Klant B"

Dan zou ik in een 2e keuzelijst het volgende willen kunnen

Als ik Klant A in de 1e keuzelijst heb geselecteerd, dan wil ik alleen de mogelijkheid hebben om Product 1 en Product 2 te kunnen selecteren
Als ik Klant B in de 1e keuzelijst heb geselecteerd, dan wil ik alleen de mogelijkheid hebben om Afbeelding 1 en Afbeelding 2 te kunnen selecteren.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is

MVG Erik

Dit is precies wat ik zocht....

Ik heb de formules gezien in de gegevensvalidatie, maar ik kan ze niet interpreteren... Hoe moet ik dit lezen? Hoe worden de verwijzingen opgesteld? Ik zou Keuzelijst mogelijkheden op een ander blad willen hebben dan de keuzelijsten zelf

MVG
Erik

Dat kan maar ligt er aan welk versie van Office je hebt.
Vanaf een bepaalt jaar kan het rechtstreeks in de formule, anders ben je wel verbonden aan bereiknamen (bv. in Excel 2007).

Welkom op het forum:)
tip: illustreer uw vraag met een voorbeeldbestand,dan wordt je sneller en gerichter geholpen.
Google eens op getrapte gegevensvalidatie.
zoals deze klik
In bijlage voorzetje.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan