• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuze veld en output

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gruber

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2009
ik heb via een formulier een invoer gemaakt van diverse data welke op een excel werkblad samenkomen in diverse velden. Nu wil ik daar graag een keuze uitmaken van diverse regels. Met andere woorden, als ik op een ander werkblad via een keuze drop menu een ordernummer kies wil ik een selectie van data zien welke er op het werkblad na invoer ook al achter staan.

Ik hoop dat dit duidelijk is :rolleyes:

thnx

Gruber,

Ik heb nog even gezocht voor je in "Doorzoek dit forum" en kwam hier op.

thnx voor je wederom snelle reactie Wim maar dat is het niet helemaal, is ook lastig een vraag te formuleren zonder voorbeeld :cool:
ik heb bijgaand een voorbeeld gemaakt.

in veld input staan gegevens welke ik als ik een selectie maak op order in veld 'planning' ik de andere kolommen automatisch gevuld worden met de data die er ook achter staat in veld 'input'.

Bijlagen

Gruber,

ik moest wel een hulpkolom maken.
Als je het bestandje opend begrijp je het.

Bijlagen

Je maakt gebruik van een combobox terwijl je een datavalidatie kan gebruiken.
Op regel 6 staat een datavalidatie. Door een keuze te maken uit de lijst worden de gegevens er naast toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Gruber,

Hier nog een voorbeeld maar dan met een validatie lijst. (Geen hulp kolom nodig)

Bijlagen

in één woord geweldig... :thumb:

zo langzamerhand kom ik er wel, zoek me suf in de 'help' functie van windows maar daar wordt je niet echt veel wijzer van. Dit is input waar ik echt wat mee kan.

thnx:)

Goedemorgen,

probleem is niet helemaal opgelost, hoe pas ik de positie aan van uit welke regeld de data wordt gehaald? Ik begrijp de opbouw van de de regel nog niet helemaal...

=ALS($B6="";"";VERSCHUIVING(input!$A$2;VERGELIJKEN($B6;order;0);KOLOM()-1;1;1))

Ik heb deze regel overgenomen naar mijn originele bestand maar hij kiest nu elke keer een regel lager dan gewenst.

thnx Gruber

Code:
=ALS($B6="";"";VERSCHUIVING(input!$A$[B][COLOR="Red"]1[/COLOR][/B];VERGELIJKEN($B6;order;0);KOLOM()-1;1;1))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik was al bang dat het zo eenvoudig zou zijn ;) welke positie is verantwoordelijk voor het kiezen van data uit een volgende kolom?

thnx :thumb:

ik was al bang dat het zo eenvoudig zou zijn ;) welke positie is verantwoordelijk voor het kiezen van data uit een volgende kolom?

thnx :thumb:

Code:
ALS($B6="";"";VERSCHUIVING(input!$A$1;VERGELIJKEN($B6;order;0);[COLOR="Red"][B]KOLOM()-1[/B][/COLOR];1;1))

Ik zal fff Verschuiving uitleggen.

Verschuiving(Begin, BeginRij, BeginKolom, Aantal Rijen, Aantal Kolommen)

In Verschuiving ga je uit van een begincel. In dit geval is dat A1.
Vervolgens ga je bepalen hoeveel cellen je omlaag gaat. In dit geval ga je B6 vergelijken met het bereik order. Hier komt een getal uit. Dat getal is het aantal cellen dat verschuiving omlaag gaat.

Daarna bepaal je de BeginKolom. In dit geval is dat het huidige kolom -1. Dus stel de formule staat in de D-kolom dan wordt er dus gezocht vanaf de C-kolom. LET OP: het geeft een getal VANAF het Begin.

Dus VERSCHUIVING(A1, 3, 2, 1, 1)
3 rijen omlaag en 2 kolommen naar rechts, dus C4.

Tenslotte het aantal Rijen en Kolommen. In Excel moeten ze beiden 1 zijn, omdat Excel maar 1 waarde tegelijk kan tonen. Echter met datavalidatie kan je een lijst maken van waardes waarin dus meerdere gegevens getoond worden.
Een een datavalidatie zou je dus dit kunnen gebruiken:

VERSCHUIVING(A1, 3, 2, 5, 1)

Vanaf A1:
- 3 rijen omlaag (A4)
- 2 kolommen naar rechts (C4)
- 5 rijen hoog (C4:C8)
- 1 kolom breed. (C-kolom)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug