Keuze videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

JSchlappi82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
Berichten
3
Hallo,

Dit is een van mijn eerste posts maar ik hoop dat iemand me serieus kan helpen...

Mijn ouders hebben een Medion Akoya gekocht vd Aldi, super pc die al 4 jaar super draait.
Tijdje geleden overleed de harddisk (1 Tb) en heb ik deze vervangen door een ssd (128Gb) waar OS (W7 x64) op draait, en een 2Tb SATA voor Data. Opstarttijd ging van 15 sec naar ong 4 sec, super dus.
Deze pc gebruiken we om te computeren met bijgeleverde monitor, en om films (mkv) te kijken op onze HD tv. (DVI -> Monitor en HDMI -> HDTV)

Nu is de videokaart zo goed als overleden en wil ik deze vervangen.
En daar is waar de schoen wringt: hoe kies ik een geschikte videokaart vervanging? Ik wil dat deze videokaart minimaal 1x DVI en 1x HDMI heeft en minstens dezelfde (liever betere) specificaties, voor de best mogelijke prijs...
Hoe moet ik te werk gaan? Alle informatie die te vinden is (google) is meer als gegeneraliseerd, waar moet ik op letten?

Wat volgens mij belangrijk is (en verder gaat als de te vinden info) GPU clock snelheid, type geheugen (en snelheid) en aantal shaders enz.
Maar ook het verbruikte wattage is belangrijk, hier lijken de meeste overheen te gaan...
Welke kan ik dus het beste kiezen?

We hebben een MS-7616 MB met gt240 videocard.
Specs van mb geven aan PCI-Ex x16 2.0, hier kan ik dus niet overheen?

Wie kan me hierbij helpen?

Groeten Joris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan