Keuze voor een Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jwtebest

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Beste mensen van helpmij.nl

Kunnen jullie mij helpen.
IK wil graag een laptop kopen. (dit lijkt mij meer voordelen van een desktop)

Ik zou graag willen dat hij deze programma's naast elkaar kan draaien zonder daar moeite mee heeft zegmaar.
-MSN
-Windows Media player(in de kleine modus)
-Internet Explorer(met +/- 3 tabladen open.
-Word

Verder doe ik af en toe ook wel eens wat met foto/video bewerking.
En Ik zou het ook wel tof vinden als ik er een game op zou kunnen spelen.

Al die technische termen over processors zoveel herz enzovoort dat zegt me allemaal niks, ik wil graag weten wat zoiets kan.
Of is er ergens een soort schema ofzo waarop staat wat een processor nou echt kan.

Hoeveel euro zou ik ongeveer kwijt zijn?
En hebben jullie voorbeelden van laptops die dit aankunnen.

Mvg
Jan-Willem van der Linde

Laatst bewerkt:
De Acer laptop die stefankoop aanraadt, is totaal overbodig voor jouw wensen. Bovendien zou ik geen Acer nemen. Relatief onbetrouwbaar en slecht service, net als Packard Bell. Ga voor een Asus, HP, Lenovo of Toshiba, deze zijn gemiddeld veel betrouwbaarder.

De Toshiba die bartjuhh noemt, is best een aardige optie. Prima voor wat jij er mee wilt doen.

De Acer laptop die stefankoop aanraadt, is totaal overbodig voor jouw wensen. Bovendien zou ik geen Acer nemen. Relatief onbetrouwbaar en slecht service, net als Packard Bell. Ga voor een Asus, HP, Lenovo of Toshiba, deze zijn gemiddeld veel betrouwbaarder.

De Toshiba die bartjuhh noemt, is best een aardige optie. Prima voor wat jij er mee wilt doen.
Hoezo is acer zo slecht, daarvan worden 10000 verkocht en van toshiba 5000, dus er gaat ook 50% meer kapot als er 50% meer van verkocht worden, acer heeft super service.
De toshiba van bartjuhh is helemaal niet goed, probeer daar maar eens videobewerking mee, de processor is veel te slap, en als hij af en toe een game wil spelen, dit laat zijn budget toe, anders heeft hij er dadelijk spijt van, ik zou gewoon de acer van stefankoop nemen!

Hoezo is acer zo slecht, daarvan worden 10000 verkocht en van toshiba 5000, dus er gaat ook 50% meer kapot als er 50% meer van verkocht worden, acer heeft super service.

Ten eerste heb je gelijk dat de Toshiba niet zo heel geschikt is. Over het gamen heb ik even heengelezen. Daar is de X3100 grafische chip niet zo geschikt voor.

Ik heb zelf meer dan 5 jaar in een computerwinkel gewerkt, waar we (uit principe) geen Acer verkochten. En raad eens wat er het meest binnenkwam ter reparatie? Juist, Acers (en Packard Bells). En vaak ook hele dure reparaties, zoals scherm-, scharnier- en moederbordproblemen, die bij bijvoorbeeld de door ons veel verkochte Asus en Toshiba laptops veel minder voorkomen.

Wat betreft videobewerking. Dat kan prima met een lichte Core 2 Duo processor. Of het renderen naar DVD bijvoorbeeld nou 2 of 3 uur duur, maakt niet zo heel veel uit...

Als ik dit zo lees dan is die Toshiba niet zo geschikt, maar men is ook niet zo positief over de Acer, die Acer is €850 dat vind ik wel ongeveer het max aan mijn budget.
Zijn er nog andere opties over?

Mvg
Jan-Willem van der Linde

Ten eerste heb je gelijk dat de Toshiba niet zo heel geschikt is. Over het gamen heb ik even heengelezen. Daar is de X3100 grafische chip niet zo geschikt voor.

Ik heb zelf meer dan 5 jaar in een computerwinkel gewerkt, waar we (uit principe) geen Acer verkochten. En raad eens wat er het meest binnenkwam ter reparatie? Juist, Acers (en Packard Bells). En vaak ook hele dure reparaties, zoals scherm-, scharnier- en moederbordproblemen, die bij bijvoorbeeld de door ons veel verkochte Asus en Toshiba laptops veel minder voorkomen.

Wat betreft videobewerking. Dat kan prima met een lichte Core 2 Duo processor. Of het renderen naar DVD bijvoorbeeld nou 2 of 3 uur duur, maakt niet zo heel veel uit...
Volgens mij had ik iets over die acers geschreven, hoemeer er verkocht word, logisch komt er dan ook meer ter reparatie binnen
mijn mening: neem gewoon die acer

Deze Asus lijkt me een goede optie:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-062238

Die zal voor jou niets onder doen in vergelijking met de Acer. Dan heb je een betrouwbaardere laptop voor minder geld.

Ik zelf heb ook nog een optie voor je te koop, mail me (door klikken op gebruikersnaam) maar als je daar meer over wil weten. Weet niet of ik hier iets te koop mag aanbieden.

opensourceweb: Relatief gezien komen er nog steeds meer Acers ter reparatie binnen... Acer is niet voor niets vaak iets goedkoper. Dat moet ergens weg komen natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan