• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzeformulier excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lukt nu niet om er een RAR bestand van te maken.. ze hebben hier op bij mijn stagebedrijf geen winrar o.i.d. Ma kga eens kijken of dat nog gaat lukken. In eerste instantie nog geen vragen. Maar ik wou even laten weten dat ik er nog steeds mee bezig ben en dat het nu wel redelijk lukt. De vragen zullen wel weer komen...

Mvg,
Bertrand

In eerste instantie nog geen vragen. Maar ik wou even laten weten dat ik er nog steeds mee bezig ben en dat het nu wel redelijk lukt. De vragen zullen wel weer komen...
Hartelijk dank voor de update.:thumb::thumb:
We wachten wel af totdat onze hulp weer nodig is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bertr@nd00,

Ik heb de file toch goed uit kunnen pakken.

Als je dit in K32 zet, krijg je niet #NB in de cel als je op in Aantal treden / Aangepast klikt.
Zo ook de cellen er onder.
Code:
=ALS(D35="";"";'Trede verhouding'!B8)
Deze in Q15 dan is ook daar #NB weg
Code:
=ALS(Q14=0;"";ALS(D35>0;D36;VERT.ZOEKEN(Q14;C25:E34;3)))
Zo kun je ook de voorwaardelijke opmaak aanpassen als D35 leeg is, de achtergrond de zelfde kleur heeft als de rest.
Het ziet er verder goed uit.

Laatst bewerkt:
ik heb weer een vraag...

Ik ben nu bezig met het werkblad onderdelen. Hiervoor moet ik weten wat de langte is van het profiel langs de treden. Dit is d.m.v. een sinus op te lossen. Ik heb hier nu deze formule voor gebruikt: =(L28/SIN(L26)) waar L28 verwijst naar de hoogte, en L26 naar de hoek van de trap. Mijn grafische rekenmachine stel ik dan altijd in op "Degree". Is hier voor excel ook een oplossing voor? Nu geeft hij namelijk de waarde 2411 aan, terwijl dit 848 moet zijn.

Mvg,
Bertrand Luimes

Excel kent de functies GRADEN en RADIALEN. Sla er de helpfunctie maar op na voor een correct gebruik ervan.

Ik heb de helpfunctie er nogeens op nageslagen, en idd ik ben er uit.

Bedankt, en de volgende keer zal ik eerst wat beter zoeken ;)

Mvg,
Bertrand Luimes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan