• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzeformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

paardenkastanje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Beste
Dit is mijn eerste kennismaking met jullie. Ik ben reeds lang op zoek naar oplossing voor volgend probleem: ik heb in excel een range in een kolom op een werkblad waar gegevens staan. Ik moet in een formulier deze kunnen selecteren om dan die in een VBA prog te gebruiken als waarde.
Ik vind niemand die me hierbij kan helpen.
Hopelijk hier wel.

Uuuuuuh... Bedoel je in een Combobox?

Deze code leest bijvoorbeeld de gehele kolom A in en filtert tevens de lege regels uit de combobox.

Code:
Private Sub userform_Activate()
    Dim rij As range
    Dim Cell As Range
    With sheets("blad1")
        set rij = .Range("A:A")
    End With
    For Each cell In rij
        If Cell.Value <> "" Then
            ComboBox1.AddItem Cell.Value
        End If
    Next 
End Sub

Een Combobox kun je niet definieren. Die zul je middels de werkset op de Userform moeten Plaatsen. deze krijgt gelijk de naam Combobox1.

RK

jouw voorbeeldje is inderdaad een basis voor eventuele code, en met zo weinig gegevens als nu zou ik het ook niet echt makkelijk hebben.

Wel is de keuze van de naam van de variabele "rij" ietwat ongelukkig :D kolom had beter geweest ;)

Belangrijker is dat ik die rij eerst zou beperken tot de UsedRange van de blad. En vervolgens met SpecialCells ook (maar daar hebben wij op dit moment geen gegevens over).

We horen het wel van paardenkastanje, een van de meest originele namen hier trouwens :)

Wigi

bijkomende info

Ik weet niet hoe ik het juist moet zeggen.
Ik wil in een vba-script een optelling maken van een aantal velden. Om die velden te vinden laat ik hem op zoek gaan naar namen. Die namen kunnen bijkomen en afgaan. Daarom wil ik ze in een sheet in een kolom zetten. Als nu mijn inputbox deze zou aanbieden als keuze, dan ben ik zeker dat hij altijd de juiste schrijfwijze laat zoeken.
Dus ik wil in een kolom de namen kunnen zetten en die moeten in een box aangeboden worden. De naam die gekozen wordt, moet dan aan een varriabele worden toegevoegd die ik dan gebruik in het script.

@Wigi: Ja..... We hebben het inderdaad over een kolom. "Rij" is wat ongelukkig gekozen :P
@Paardenkastanje: Heb je een voorbeeld?

- hier een lijst namen
- deze namen kunnen wijzigen en aangroeien
- ik wil deze namen in een popup krijgen
- daar ga ik een selecteren en dan gebruik ik die naam in een zoekfunctie van VBA
- op andere bladen wordt dan gezocht naar die naam

Dat zijn nogal wat vragen.... :rolleyes:
En je hebt alleen nog maar een namenlijst?

EDIT: Kijk hier maar eens naar: http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=28496
Das een goed voorbeeld ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan