Keuzeformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

am1991

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Hallo,
Ik ben een beginner wat betreft Access, en loop nu vast bij m'n database. Het gaat om een keuzeformulier. Op dit forum staan heel wat vragen over dit onderwerp, toch snap ik er nog steeds weinig van.
Het gaat om het volgende:
Ik wil een keuzeformulier maken met daarin de dagen van de week. Als ik op 1 van deze dagen klik, moeten er verschillende tijden bij een volgend keuzeformulier komen te staan.
Deze tijden zijn voor elke dag verschillend.
Op dit moment heb ik de gegevens in een tabel staan:
zaterdag 09:00
zaterdag 10:00
woensdag 20:00
woensdag 17:00

Etc.
Ik heb, zoals je ziet, verschillende keren dezelfde dagen in de tabel staan. Volgens mij loopt het daar al mee de mist in.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het moet aanpakken?
Het gaat vooral om het keuzeformulier, maar als de basis natuurlijk niet goed is, lukt de rest ook niet.

Alvast bedankt.

Het antwoord hangt een beetje van de opzet van je tabel af. Ik zou, in dit geval, een tabel maken met de velden Naam_Dag (tekstveld), en Tijd (datum/tijd), dat je de opmaak Korte tijdnotatie geeft. Hier vul je dan voor elke dag een tijdstip in. Als je voor zaterdag 3 tijden nodig hebt, krijg je voorr zaterdag dus 3 records. Ende rest van de dagen.
Op je formulier moet je de tweede keuzelijst dan afhankelijk maken van de eerste keuzelijst. Dan kan via VBA, en je kunt de keuzelijst van het formulier als criterium gebruiken in code voor de Besturingselementbron van de tweede keuzelijst. Hier moet je, met een VBA code, nog wel als actie de tweede lijst opnieuw laten inlezen, want de tweede keuzelijst heeft anders de verkeerde waarden.
In bijgaand voorbeeld kun je wel wat inspiratie opdoen...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan