• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst 1500+, invoer mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpbosch

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Beste forum leden,

Ik zit met de vraag of het niet een soort invulveld kan worden en dat er dan een mogelijkheid bestaat dat het filtert, zodat je een lijstje krijgt met welke keuze (airline) er over blijven bijv: KLM, dan blijven er KLM, KLM Cityhopper en KLM uk over.

Ik voeg een voorbeeld bestand toe, ik hoor graag van jullie.

Mvg.Jeroen

Bekijk bijlage Keuzelijst probleem lijst 1500+.xlsx

Kun je wat meer informatie geven? In principe kan dit met de pulldown control op een userform. Je kunt een userform laten verschijnen als je een relevante cel aanklikt en het zo verbeteren.

Dat je kunt typen in het drop-down menu, zodra je een d typt dat alle airlines met een d getoond worden en dat je dan je keuze kunt maken. Nu moet je scrollen en scrollen voordat je bijv. bij airline k bent.

Zoals ik al aangaf, dat kan met een userform, maar is dat ook een acceptabele oplossing? :)

Zie bijlage voor aanpak op basis van "Offset".
De eerste keer even de datavalidatie van C4 openen en sluiten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedoel je zoiets?
Dus bijvoorbeeld eerst een land selecteren.
Aan de hand van gekozen land keuzemenu maatschappijen van dat land (of werelddeel).
Maatschappij selecteren.
Aan de hand van gekozen maatschappij keuzemenu met onderdelen van die maatschappij
Onderdeel maatschappij kiezen
Zie bijlage:

Bekijk bijlage keuzelijst vlieg.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan