• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst aanoassen na keuze in eerste lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

picotino

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Ik zit nog met een probleem... In mijn invulformulier wil ik graag een school laten kiezen door gebruik te maken van verschillende keuzelijsten.
Dit werkt wel, maar als ik een tijd van 0:30 kies zouden de gegevens uit de kolom van" tijd 30" moeten worden weergegeven. Als er echter wordt gekozen voor 0:45 dan zou de lijst moeten worden aangepast uit de kolom van "tijd 45". En voor de keuze van 1:00 uur ook natuurlijk.

Heeft er iemand nog de mogelijkheid om me een handje te helpen?

Danke Bekijk bijlage invullen van jaar.xlsm

Beste Wher,

Uiteraard ben ik blij met de zo snelle oplossing. wauw. Dank je wel.

Maar mag ik ook een toelichting vragen hoe dit tot stand is gekomen. Kwestie dat ik als ik dit ooit nog op een ander formulier of blad moet gebruiken ik dat zelf kan doen.
Dank je

In kolom BA, BB en BC van blad "Invulblad" zie je drie hulpkolommen gevuld met gegevens uit kolom B, C en D van blad "gegevens" (deze range heb ik de naam "myRNG" gegeven), kortom je lijsten met tijdsperiodes.
Bijvoorbeeld in cel BA1 zie je volgende formule:
Code:
=INDEX(myRNG;ROWS($1:1);$Q$10)
Deze formule kijkt naar cel Q10 (de "linkedcell" van je eerste keuzevak waar je 0:30, 0:45 of 1:00 kiest). Deze linkedcell heeft waarde 1 wanneer je 0:30 kiest, waarde 2 wanneer je 0:45 kiest, etc... Kolom BA vult zich dus met de waarden uit de 1e, 2e of 3e kolom van myRNG, het bereik waar de lijsten met tijdsperiodes staan.
Dus samengevat, je kiest bijvorbeeld 0:45 in het eerste keuzevak, hierdoor krijgt cel Q10 de waarde 2, hierdoor komt in BA1 de waarde uit de eerste rij, tweede kolom van myRNG, specifiek 7:00-7:45, en zo verder naar beneden.
Iets gelijkaardigs geldt dan ook voor kolom BB die zich vult naargelang je tweede linkedcell (Q16) enz..
Deze kolommen BA, BB en BC zijn dan op hun beurt de inputranges van de rechtse keuzevakjes.

Laatst bewerkt:
Hierbij een oplossing zonder al die drop down controls op je werkblad.
Ik heb WHER zijn kolommen ook gebruikt. Van elk van die kolommen is er een lijst gemaakt met de naam "lstTijdenx"
De formule die achter die lijst zit zorgt ervoor dat enkel de tijden en niet de vervelende nullen in de lijst komen te staan.
Indien je iets ziet in die lay out ipv al die drop downs wil ik wel verder kijken voor de andere ingave velden.

Bekijk bijlage DynamicList-001.xlsm

Dank je wel wher
Dank je mcs51mc.
Je oplossing bied inderdaad geen 0 zichtbaar, maar de dropdown lijsten zijn (denk ik) echter een duidelijker teken voor de scholen om te weten dat ze hier kunnen openklikken om iets te kiezen.
Ik heb ook nog een aparte vraag: als ik klik op PDF maken dan worden er 27 pagina's aangemaakt. Dit zou ik graag zien naar 1 pagina. Met de bedoeling dat enkel het ingevulde blad wordt weergegeven. Is dat mogelijk? Heb ook gemerkt dat als ik die PDF maak op mijn pc er geen probleem is. Dan wordt Reader geopend, maar op een andere pc krijg ik foutmelden. Dit heeft te maken met het pad waar de macro naar verwijst. Kan dit verandert worden dat op elke pc de reader wordt geopend?

Tja het heeft wat om handen voor het goed werkt.

Bedankt voor jullie inspanningen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan