Keuzelijst afhankelijk van selectievak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Medib
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Medib

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2004
Beste helpers,

Ik heb een keuzelijst (Keuzelijst184) en een Selectievakje. Ik heb ook nog een query gemaakt die laat zien of een medewerker ingeschreven is. Nu is de keuzelijst gebasseerd op de tabel "freelancers", hij laat dus alle medewerkers zien. Nu wil ik het zo hebben dat als het selectievakje aangevinkt word, dat de keuzelijst alleen de resultaten van de query weergeeft. Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen. heeft iemand een idee?
:(

Door een 'Bij wijzigen' event voor het selectievakjes te maken (met gebeurtenis opbouwen)

Dan krijg je zoiets

if selectievakje = true then
keuzelijst184.rowsource = "Hier de query"
end if

Jammer werkt ook niet, geeft geen melding, maar geeft ook niet het resultaat

Toch is de gegeven oplossing de juiste.

Als je nu wat meer informatie geeft dan kun je ook gedetailleerder geholpen worden.

Geef bijvoorbeeld de naam van je formulier, de namen van de objecten op je formulier (keuzelijst, selectievakje), de query die gebruikt wordt bij de keuzelijst (de SQL dus).
Met die informatie kun je dan verder geholpen worden.

Okay, in iedergeval bedankt dat je mij wilt helpen.

bij deze de namen:

Formulier: Frm_Freelancer
Objecten: Keuzelijst184 en Selectievakje333
Query: Qry_ingeschreven

Helaas,

Het belangrijkste ontbreekt nog, namelijk de SQL!
Je geeft nu de naam van een query.
Wat nodig is, is de SQL van de query!
Open de query Qry_ingeschreven in ontwerpmodus, kies voor weergave SQL en post het SQL statement even (SELECT ..... FROM ..... etc)

SELECT Tbl_Freelancer.Ingeschreven, Tbl_Freelancer.Freelancenummer, Tbl_Freelancer.Aanhef, Tbl_Freelancer.Achternaam, Tbl_Freelancer.Voorletters, Tbl_Freelancer.Straatnaam, Tbl_Freelancer.Huisnr, Tbl_Freelancer.Postcode, Tbl_Freelancer.Woonplaats, Tbl_Freelancer.[Telefoonnummer 1], Tbl_Freelancer.[Telefoonnummer 2], Count(Tbl_Freelancer.Ingeschreven) AS AantalVanIngeschreven
FROM Tbl_Freelancer
GROUP BY Tbl_Freelancer.Ingeschreven, Tbl_Freelancer.Freelancenummer, Tbl_Freelancer.Aanhef, Tbl_Freelancer.Achternaam, Tbl_Freelancer.Voorletters, Tbl_Freelancer.Straatnaam, Tbl_Freelancer.Huisnr, Tbl_Freelancer.Postcode, Tbl_Freelancer.Woonplaats, Tbl_Freelancer.[Telefoonnummer 1], Tbl_Freelancer.[Telefoonnummer 2]
HAVING (((Tbl_Freelancer.Ingeschreven)=True));

et oila :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan