• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst automatisch aanpassen bij bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een bestandje (zie bijlage) waar men een waarden in kunnen voeren. Dit gaat met behulp van keuzelijsten en invoervelden.

Als men alles ingevoerd heeft dan wordt de oppervlakte berekend. Maar als de oppervlakte gelijk of groter is dan bijvoorbeeld 3 dan moet de dikte automatisch aangepast worden in 4 en als de oppervlakte gelijk of groter is dan 5 dan moet de dikte automatisch aangepast worden in 5.

Ik zou dit wel kunnen doen met de functie ALS, maar dat gaat niet lukken omdat het een keuzelijst is. Dus ze moeten deze eerst kunnen vullen en als de oppervlakte dan te groot is dan moet de dikte automatisch aangepast worden.

Wie weet hoe ik dit het beste kan oplossen?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties

Groetjes,

Danielle
Bekijk bijlage testv1.xls

In bijgevoegd bestand staat op het 2e werkblad een lijst met diktes.
De dropdowns op het 1e werkblad worden gevuld adhv de waardes in de E-kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hoi Roncancio,

Heel erg bedankt voor je hulp! Ik zal de formule in de validatie even bekijken. Ik wist niet eens dat je bij validatie ook een formule in kan voeren.

Heel erg bedankt!:thumb:

Groetjes,

Danielle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan