• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst automatisch kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

CH1988

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Hallo mensen,

voor mijn afstuderen ben ik bezig met het maken van een Excel waarmee een bedrijf door het invoeren van een plaatsnaam direct kan zien bij welke gemeente deze plaats hoort. Dit heb ik met de functie VERT.ZOEKEN gedaan. Ik heb dus een cel (Kolom C) waarin de plaatsnaam wordt invoerd en in de cel ernaast (Kolom D) waar automatisch de gemeente wordt weergegeven.

Wat ik nu wil doen is het volgende:
Ik wil in de cel naast 'gemeente' dus in Kolom E, laten zien welke bestemmingsplannen aanwezig zijn. Ik wil dus dat in deze cel een keuzelijst komt te staan.

Hoe kan ik dit doen?

(Hoe) kan ik ervoor zorgen dat de keuzelijst die ik op een ander blad heb staan automatisch wordt gekopieerd naar de cel in Kolom E wanneer in daar een plaatsnaam invul?

Samenvattend wat ik wil:

Kolom 1: invoeren plaatsnaam
Kolom 2: gemeente wordt automatisch weergegeven
Kolom 3: er verschijnt een keuzelijst met bestemmingsplannen

Alvast bedankt! :d

Misschien een voorbeeldbestandje zou handig zijn, vooral de wijze waarop de bestemmingsplannen moeten opgehaald worden is vrij onduidelijk.

Zoiets???

mvg Pie

Bijlagen

Peter ik had inderdaad iets dergelijks in gedachten, maar heb de bestemmingsplannen liever op een ander blad staan (en ik denk dat een 'gewone' lijst toch handiger is dan een scroll-lijst). In ieder geval bedankt voor je reactie!

Hier een voorbeeldje van wat ik wil... :confused:
Bekijk bijlage VOORBEELD.xlsx

Alvast bedankt! :d

Hoe bedoel je "gewone lijst"?

Ik zie n.l. in blad B een gemeente met div. bestemmingsplannen dus er zal, mijn inziens, iets moeten komen met data-validation of een combobox.

Alle gemeenten met de desbetreffend bestemmingsplannen en status komen die in 1 tabblad??

Tip: probeer de lay-out zo gelijk als mogelijk te houden.

mvg Peter

Dit is inderdaad de bedoeling,...maar de macro's werken bij mij niet.....:confused:

Heb 'm net getest op XL2007 en geen enkel probleem, dus de oorzaak is al niet de macro.
Staat de macrobeveiliging bij jou op gemiddeld of laag ?
Is de layout van je bestand excact hetzelfde als je voorbeeld ?
Let vooral op de lege regel tussen reeksen bestemmingsplannen.

wel:confused:....ik heb nog niet eerder gewerkt met macro's en als ik jou bestand opende gaf excel aan dat de macro's zijn uitgeschakeld. Ik heb nu de beveiliging verlaagd en krijg deze melding niet meer, maar hoe werkt de excel nu?....als ik bij het invoerveld een andere letter invul gebeurd er niets...:confused:

Je moet gewoon in C4 een a of een p intikken en bevestigen met Enter.

Wanneer ik in C4 een p intik en bevestig met Enter zou er onder 'Gemeente' een C moeten staan en onder 'provincie' een D, maar er veranderdt helemaal niets....:(

Hij werkt nu wel.... de macrobeveiling stond kennelijk toch nog aan :o

Enorm bedankt! ;)

Markeer je de vraag dan nog even als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan