keuzelijst bij rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Hallo,
Bijgevoegd heb ik een simpele registratie database.
Ik zou graag het rapport “rptRegistratie” willen openen, waarbij de gebruiker dan de keuze heeft tot invoeren van:
labnummer of soortnaam of bloemkleur.

Het mooiste zou zijn dat de keuze van opvragen via een rolmenu te zien zou zijn.
Ik dacht eraan om een formulier te maken, met een “keuzelijst met invoervak”. Helaas kom ik er niet zover mee.

Wie kan mij verder helpen??

Groetjes,
Cindy

Bijlagen

Niemand??? Ik zou het heel graag willen toepassen, dus als iemand een suggestie heeft???
Of als mijn vraag niet duidelijk genoeg is kan ik hem wel nader toelichten....

1e optie

Omdat je 3 verschillende rapporten wil ( keuze labnr levert andere resultaten op dan keuze soortnaam) zou ik op het bewuste formulier 3 keuzelijsten maken (keuzeLabnr, keuzeSoortnaam en keuzeBloemkleur).
Dan maak je 3 queries (WeefselkweekLabnr, WeefselkweekSoortnaam en WeefselkweekBloemkleur).
Dan maak je drie rapporten (die identiek zijn). Het rapport heb je al maar die kopieer je nog 2x (noem ze bv RptRegistratieLabnr, RptRegistratieSoortnaam en RptRegistratieBloemkleur). In querie WeefselkweekLabnr verwijs je bij criteria van het veld Labnr naar de bewuste keuzelijst: [Forms]![Invoer gegevens]![keuzelabnr]. Hang deze querie onder het eerst genoemde rapport als besturingselementbron en je 1e rapport werkt. Nu nog een knopje achter de bewuste keuzelijst die het rapport opstart en klaar.
Dit herhaal je voor de twee andere rapporten. Wel naar het goede keuzelijst veldje verwijzen op het formulier en in het juiste veld van de querie bij criteria vermelden.
Het voordeel hiervan is dat je in de koptekst van ieder rapport kunt opnemen op basis van welke keuze (bv Bloemkleur of soort) het rapport is gemaakt. Voor de rest zien de rapporten er hetzelfde uit. Misschien niet de mooiste oplossing maar wel effectief. Suc6

Hallo,

Die keuzelijst met invoervak heb ik gemaakt, deze is nu gekoppeld aan een query.
Nu heb ik het ook voor elkaar dat de gebruiker gelijk na kiezen van het labnummer bij het rapport komt (dus geen extra knop). Alleen worden er geen gegevens getoond.
Ik denk dat hij dus alleen verwijst naar het lege rapport.

Wat doe ik nog niet goed??

groetjes,
Cindy

ps database is weer bijgevoegd.

Bijlagen

Je bent er bijna.. zet hem op

In de querie staat een verkeerde verwijzing. Je hebt je keuzelijst -> Keuzelijst met invoervak0 genoemd. In de querie moet je dan natuurlijk verwijzen naar [Forms]![Keuzelijsten]![Keuzelijst met invoervak0]. Dan werkt het rapport. Dus of de querie aanpassen aan de naam van de keuzelijst of een andere naam geven en die vermelden in de querie. Suc6

Nou zeg, wat stom...
Helemaal super, het werkt perfect!

Bedankt!
Cindy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan