Keuzelijst in Combobox2 afhankelijk van gemaakte keuze in ComboBox1

Status
Niet open voor verdere reacties.

EJProsman

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Beste Excel experts,

Ik ben bezig met een UserForm in VBA en daarover heb ik een vraag. Het is de bedoeling dat de gebruiker via ComboBox 1 een keuze kan maken in jaren dus bijv 2011, 2012 etc. Tot zoverre geen probleem. Wat ik wil is dat in ComboBox 2 een keuzelijst is die afhankelijk is van het gekozen jaartal in ComboBox1. Als de gebruiker dus 2011 heeft ingevuld dan komt er een andere keuzelijst als bij 2012. De jaartallen en de verschillende keuzelijsten zijn te vinden in Blad 2. Ik heb de forums al afgestruind maar ik kom er nog niet uit. Kan iemand mij hiermee helpen?
In de bijlage zit een eenvoudig voorbeeld.
Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit misschien?
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
    ComboBox2.RowSource = "Keuzelijst" & ComboBox1.Value
End Sub
Private Sub UserForm_Initialize()
    ComboBox1.RowSource = "Jaartal"
End Sub

Geweldig!
Het ziet er allemaal zo simpel en logisch uit als je het weet. Maar ik kon er niet opkomen. Hartstikke bedankt voor de code!

Groetjes

ik kan er niet zo goed aan uit eigenlijk.
In jouw voorbeeld, waar staan ergens de ranges beschreven om je combobox te vullen met data?
Ik heb dit proberen na te maken, maar krijg mijn combobox niet gevuld. Ben dan ook nog niet lang bezig met VBA, heb het in de toekomst nodig om enkele kleine dingen te maken op het werk.

Alvast bedankt

Hee davidius,

In blad 2 staat de informatie die in de comboboxen kan komen. Deze kolomen zijn in lijsten gezet, bijvoorbeeld de lijst "Jaartal".
In de code staat: ComboBox1.RowSource = "Jaartal". Hierdoor kan er in ComboBox1 gekozen worden uit de waarden uit de lijst "Jaartal";)
Hopelijk is het duidelijker zo;) Als je nog vragen heb hoor ik het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan