Keuzelijst in formulier gekoppeld aan huidig record

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicolassoenens

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Beste,

ik ben nog niet zolang met access bezig.
Ik heb een kolom in een tabel die ik wil gebruiken als keuzelijst in een formulier.
Mijn probleem: Deze keuzelijst mag enkel de items aangeven die gekoppeld zijn aan de huidig geopende record er is dus 1 variabel dat automatisch moet gefilterd worden per geopend formulier.

Alvast bedankt voor het zoeken.

Dat is niet zo'n heel groot probleem; je kunt een keuzelijst simpel filteren op basis van het actieve record op je formulier. Open de <Rijbron> van je keuzelijst en maak in de Criteria regel m.b.v. de knop <Opbouwen> iets als dit:
Code:
=[Forms]![fFactuur]![KlantID]
Ik raad hierbij dus het gebruik van de wizard Opbouwen aan, omdat je dan veel minder kans hebt dat je typfouten maakt.

Dat is niet zo'n heel groot probleem; je kunt een keuzelijst simpel filteren op basis van het actieve record op je formulier. Open de <Rijbron> van je keuzelijst en maak in de Criteria regel m.b.v. de knop <Opbouwen> iets als dit:
Code:
=[Forms]![fFactuur]![KlantID]
Ik raad hierbij dus het gebruik van de wizard Opbouwen aan, omdat je dan veel minder kans hebt dat je typfouten maakt.

Je hoeft een tekst van een vorige post niet als quoot te herhalen; hij staat er tenslotte strak boven! Mocht je er niet uitkomen, maak dan een voorbeeldje.

Sorry, ik kom er niet helemaal uit.
In mijn formulier wil ik een keuzelijst van personen in kolom "Dagdienst" en deze mag enkel de namen opgeven die gelijk zijn aan de record uit kolom "DienstID".
Ik ben in eigenschappenvenster naar Rijbron gegaan. daar op Opbouwfunctie doorgeklikt.
In het kader staat er "Dagdienst".
Hoe moet ik nu verder?

Volgens mij sta je op de verkeerde plek; het Veld moet uiteraard [Dagdienst] blijven. Je moet een paar regels naar beneden, naar de regel Criteria. Daar moet je in de linker kolom de groep Forms of <Formulieren> uitklappen, en daarna <Geladen formulieren>. In de middelste kolom zoek je dan het veld [DienstID] op waar je dan op dubbelklikt. Als het goed is, staat het formulierveld dan boven in het deelvenster, en kun je op OK klikken.

Mag je de vraag nog op Opgelost zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan