Keuzelijst in tabel afhankelijk van ander veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdriaanN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2018
LS

Als beginner van Access lukt mij nog niet alles, maar leer ik wel heel erg veel ..... :)
Ik wil graag in de tblProjectOpdracht dat, na invoer van 'n keuze in veld Project, ik alleen maar in veld Projectlid een keuze kan maken uit werknemers die ook Projectlid zijn van het gekozen Project.

Wie kan mij helpen ?
Alle hulp is welkom, en je mag de bijlage "verbouwen" zodat het werkt.
Ik zie graag hoe dat nu moet !!
Wie oh wie ......:love:

MvG Adriaan

Bijlagen

Ik kan er vanavond wel even naar kijken; kan nu geen rar openen maar thuis wel.

Ik heb er naar gekeken, en het antwoord is op dit moment vrij simpel: wat je wil kan niet. En dat is maar goed ook, voeg ik er gelijk aan toe. Daar is een goede reden voor, maar dat is een technisch verhaal waar je weinig aan hebt. Wat je, je bent tenslotte in een leerproces, absoluut moet onthouden is dit: keuzelijsten horen niet thuis in een tabel. Tenzij het keuzelijsten zijn die je baseert op een ingetypte lijst, zoals bij een keuzelijst Geslacht, waar je niet zo heel veel opties hebt. Maar in een tabel zet ik dus nooit keuzelijsten op basis van een tabel.
Waarom niet? Ook weer een technisch verhaal waar ik je nu even niet mee lastig ga vallen. Maar onthoud: keuzelijsten zijn gemaakt voor, en horen dus thuis op, formulieren. En het leuke is: daar kan je ook je afhankelijkheden op maken.

Maar knoop dit in je oren: in een tabel moet je altijd de opgeslagen waarden willen zien. En dat lukt dus niet met keuzelijsten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan