• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Wie kan mij helpen

Gisteren ben ik aan het oefenen geweest met een keuzelijst te maken en daar gegevens aan te koppelen dat ging redelijk dacht ik zelf.
Nu ben ik mijn stelprogramma aan het aanpassen en nu zou ik het volgende graag willen.

Als ik in cel c15 een mesnummer selecteer zou ik in de vakken onder aan a1 t/m a5 de gegevens moeten verschijnen uit het blad met de gegevens

ik denk dat ik zelf iets fout doe met de formulle

Zou iemand mij hiet bij kunnen helpen en als het niet te veel moeite is graag erbij vermelden hoe ik dit moet instellen

M.V.G.

patrick

P.S. zie bestandje

Bijlagen

Tip:
Gebruik de formule vert.zoeken.
Ik kan je zo het bestandje geven maar probeer het eerst zelf eens daar leer veel meer van.

Dus als ik het nu goed begrijp dan gaat het zo

Zoekwaarde = Keuzelijst b.v. c15
Tabelmatix is b.v. blad 2 kolom a t/m g
Kolomindex = nummer kolom waar de gegevens in staan b.v. 1 of 3 of 37
benaderen= onwaar

Volgens mij klopt dit zo

Kun je me uitleggen waar onwaar voor staat die begrijp ik niet helemaal

Groeten

Patrick

Bij onwaar gaat vert.zoeken enkel de exacte waarde zoeken of een foutmelding als deze niet gevonden wordt. Bij benaderen waar wordt de grootste waarde gezocht die kleiner is dan de zoekwaarde als de zoekwaarde niet gevonden wordt

Mvg

Rudi

ok dit is me nu duidelijk

nu nog 1 vraatje en ik kan helemaal vooruit (tot mijn volgende vraag)

Als ik in mijn keuzelijst een blanco vlak heb staan en deze selecteer dan wordt er in mijn vakjes waar de waardes horen te komen #N/B weeggegeven kan dit ook gewoon blanco worden dus als je de blanco regel selecteerd dat er dan ook niks word weergegeven

Beste patrickje ;)

Zet de volgende formule in cel A1:

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C15;Blad2!A:G;3;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(C15;Blad2!A:G;3;ONWAAR))

#N/B zal dan verdwijnen.

Groetjes Danny. :thumb:

Het kan ook anders. Heb 'm in een voorbeeldje gestoken.
De zoekwaarde staat in A1, de formule in B1

Mvg

Rudi

Bijlagen

Dank je we gasten lukt nu helemaal

Heb de formule gekopieerd en 2 cel verwijzegingen veranderd en werkt OK

Kan je dit ook gelijk ingeven bij je formules ???

En als ik een waarde niet zou invullen komt er 0 te staan is dit ook weg te halen

M.VG.

Patrick

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan