Ik heb een formulier [Leden] Daarin zit een knop de een ander formulier opent [DuurzaamheidMprForm]. Ik heb een tabel CRV_Duurzaamheid.
In het formulier [DuurzaamheidMprForm] heb ik een keuzevak met kieslijst gemaakt.
Naam is cboDatum
Als ik een keuze wil maken zou ik willen dan er op basis van een vakje uit het eerste formulier gezocht wordt naar dezelfde waarde in de tabel CRV_Duurzaamheid en dat dan de bij behorende datums in de keuzelijst worden weergegeven.
Ik heb ook een query gemaakt die ik kan koppelen aan de keuzelijst met invoervak. Dat werkt wel:
Dit is mijn code:
SQL code :
maar ik wil dit ook in VBA hebben direct aan het keuzelijst. Moet kunnen dacht ik.
De eigenschappen van zowel de keuzelijst als het vakje in de brontabel heb ik op korte datum notatie staan. Toch geeft access als fout dat gegevenstypen niet overeenkomen in criteriumexpressie.
Wat doe ik fout?
Ik werk in Office 2010
Zie voor scherm jpeg-tje
Gr BB
In het formulier [DuurzaamheidMprForm] heb ik een keuzevak met kieslijst gemaakt.
Naam is cboDatum
Als ik een keuze wil maken zou ik willen dan er op basis van een vakje uit het eerste formulier gezocht wordt naar dezelfde waarde in de tabel CRV_Duurzaamheid en dat dan de bij behorende datums in de keuzelijst worden weergegeven.
Ik heb ook een query gemaakt die ik kan koppelen aan de keuzelijst met invoervak. Dat werkt wel:
Dit is mijn code:
SQL code :
Code:
SELECT CRV_Duurzaamheid.[Einde per]
FROM CRV_Duurzaamheid
WHERE (((CRV_Duurzaamheid.UBNNummer)=[Forms]![Leden]![UbnNummer]));
maar ik wil dit ook in VBA hebben direct aan het keuzelijst. Moet kunnen dacht ik.
Code:
Private Sub cboDatum_Enter()
Dim strSQL As String
Stop
strSQL = "SELECT [EindePer]"
strSQL = strSQL & "FROM [CRV_Duurzaamheid]"
strSQL = strSQL & "WHERE [UBNNummer] = '" & [Forms]![Leden]![UbnNummer] & "'"
strSQL = strSQL & "ORDER BY [EindePer];"
'stSQL = "Select[Einde per] From [CRV_Duurzaamheid] WHERE [UBNNummer] = '" & [Forms]![Leden]![UbnNummer] & "' ORDER BY [EindePer];"
Forms![DuurzaamheidMprForm]!cboDatum.RowSource = strSQL
Forms![DuurzaamheidMprForm]!cboDatum.Requery
End Sub
De eigenschappen van zowel de keuzelijst als het vakje in de brontabel heb ik op korte datum notatie staan. Toch geeft access als fout dat gegevenstypen niet overeenkomen in criteriumexpressie.
Wat doe ik fout?
Ik werk in Office 2010
Zie voor scherm jpeg-tje
Gr BB
Bijlagen
Laatst bewerkt: