Keuzelijst meerdere gegevens laten invullen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tibs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibs

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2009
Goedemiddag,

Ik ben nu al een dag of 2 bezig om het volgende te proberen:

Ik heb een lijst met verschillende soorten motoren en hun eigenschappen.

Daarnaast heb ik nog een andere lijst waar ik verschillende types machines wil in stockeren.

In deze laatste lijst is er een keuzelijst voorzien om het type motor te kiezen en daarnaast een aantal velden die de kenmerken van die motor weergeven.

Nu is het mij al gelukt om die keuzelijst te koppelen aan de andere lijst en de waarde van de keuzelijst dan ook op te slaan in de machinelijst.

Het lukt mij echter niet om bij de keuze van de motor ook de andere data in te vullen in de machinelijst.

Ik heb al gezocht op het forum maar vind niet direct iets dat mij helpt. Weet iemand hier hoe ik het best te werk ga? Of waar ik een goede online curcus kan vinden voor access 2007?

Alvast bedankt!

Als ik het goed begrijp, wil je dat de gegevens van de geselecteerde motor worden getoond op het formulier. Als dat correct is, dan vind je daar op dit forum regelmatig vragen over terug. In bijgaand voorbeeldje vind je hopelijk wat je zoekt...

Bijlagen

Dank u! Nu lukt het inderdaad perfect. Enkel nog een klein vraagje, hoe laat ik de geselecteerde waarde dan opslaan in een tabel?

De keuzelijst haalt zijn data uit een query, die query laat ik dan, zoals in het voorbeeld, zijn waarden tonen in de keuzelijst.

Aan de hand van de geselecteerde waarde uit de keuzelijst veranderen de getoonde eigenschappen.

Maar nu wil ik ook dat deze eigenschappen worden opgeslaan in de bijhorende tabel (waar de form is op gebaseerd).

Alvast al bedantk voor het vorige antwoord!

Edit:

Even een andere denkwijze: ik moet de extra gegevens niet opslaan in de andere tabel, enkel het type motor dient daarin te worden opgeslaan (dit lukt ook al).

Kan ik dan, bij het maken van een rapport, alle extra data (die nu uit een query komt) ook tonen of moet ik hem daarvoor eerst opgeslaan hebben?

Laatst bewerkt:
Om de waarde van een teksvak op te slaan, moet je het tekstvak koppelen aan een tabelveld bij de eigenschap <Besturingselementbron>. Daar staat nu waarschijnlijk de verwijzing naar de keuzelijst, dus dat geeft een probleem... In dit geval zul je dus het tekstveld moeten koppelen aan de tabel of query, en de waarde moeten toekennen vanuit de keuzelijst. Dat doe je met een <Na bijwerken> gebeurtenis op die keuzelijst.
In het voorbeeld kun je dat zien op het formulier [FrmPostcode Keuzelijst+Invoervak met afhankelijke tekstvelden]. Daar worden de eerste twee tekstvelden gevuld via de <Besturingselementbron>, en de laatste twee vanuit de keuzelijst.
Deze heeft de volgende gebeurtenis:

Code:
Private Sub LstPostcode_AfterUpdate()

Me.txtProvincie.Value = LstPostcode.Column(2)
    Me.txtLand.Value = LstPostcode.Column(3)

End Sub
Je ziet in de code, dat er eigenlijk hetzelfde gebeurt, maar nu wordt de invulling dus geregeld vanuit de keuzelijst. En dat betekent dat je de Besturingselementbron zelf kunt bepalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan