keuzelijst met extra invulvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Standaardberekening:

type1 = € 1
type2 = € 2
type3 = variabel (in € )

In een form zou ik dit willen linken aan meer info over de verschillende typen 1,2 of 3. Hiermee zou ik achteraf gaan rekenen. De verschillende typen in een rapport met daarachter de prijs van het overeenkomende type en het totaal opgeteld.

Ik ben hier al aan begonnen, maar geloof niet dat mijn manier erg effecient gaat zijn als ze wat langer loopt. Vandaar de vraag, hoe kan ik dit best doen. Voorbeelden zéér welkom!

Mvg,

Wtr

EDIT:

Het makkelijkst zou het zijn als ik kon werken met twee vinkjes (of radio buttons) en bij de derde een variabel getal kon ingeven... .

Laatst bewerkt:
Hallo EwerGreen ,

Als je gebruik maakt van een option group .
Kun je toch 3 textboxen erbij zetten waarvan 2 vergrendeld met vaste waarde en een 3 die je zo kan invulllen (variabel).

Afhankelijk van je keuze in je optiongroup

Code:
Select Case [Standaardberekening]
Case Is = 1
   ...... '  berekening type 1,   1euro
Case Is = 2
     ...... '  berekening type 2,   2euro
Case Is = 3
     ...... '  berekening type 3,   bedrag overnemen van textbox
End Select

Groetjes
Romain

voorbeeld.jpg

Zoiets zou ik ongeveer als form willen. Elke keer ik op de knop onderaan duw zou ik een nieuwe record willen krijgen. Ik kan het perfect maken als formulier, maar ik krijg het niet gekoppeld aan mijn tabellen (althans niet correct). Als iemand een iets concreter voorbeeld heeft, dan hoor ik dit graag.

Het belangrijkste is dat ik telkens kan kiezen of ik een waarde van € 52 voor een moto of € 62 voor een auto OF een "custom" getal ingeef voor andere. Deze zouden mooi opgeslagen moeten worden, aangezien ik achteraf per maand hoop het totaal te kunnen berekenen.

Klinkt simpel, maar ik doe dus ergens toch iets fout.

Alvast bedankt voor input!

Hallo ewergreen ,

Bekijk het voorbeeldje ,

Is het dit wat je bedoelt ?

Groet
Romain

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan