Keuzelijst met filter en 2de variabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicolassoenens

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Beste,

Het lukt mij om een keuzelijst te maken waarbij de gekozen records uit de lijst verdwijnen (via Qry Niet-gerelateerde records).

Maar...

Ik zou graag een tweede variabel aan toevoegen: (zie bijlage)

Een formulier van ploeggegevens: datum, shift,...
Een subformulier van personen die gekozen worden via een keuzelijst die verkleint bij het aanklikken van personen en ...afhankelijk van de dienst.

Welke Qry heb ik geprobeerd te maken om de keuzelijst te maken:
ik had een query "Qry Manschappen op dienst negatief" gemaakt met de "Qry Manschappen nu van toepassing" en "Tbl Dienstgegevens" zonder koppeling. zo heb ik fictieve records van alle manschappenID's met alle dienstID's.

daarvan had ik dan een "Qry Manschappen Op dienst negatief zonder overeenstemmende Tbl M" gemaakt met de Tbl Manschappen op dienst" om zo de manschappen te hebben die nog niet op dienst zijn. Maar daar kan ik niet ...En de manschappen...En de dienst ingeven.

Bijlagen

De db is niet te openen in 2003 (ondanks het .mdb format), dus ik kan er niet naar kijken nu. Dus ofwel de queries posten, ofwel een nieuwe db maken. Wachten tot vanavond (ik vermoed dat het een 2010 db is) kan natuurlijk ook.

Ik kon je db in 2010 wel openen, dus dat was het probleem niet. Alleen was het een frontend zonder backend, dus het formulier werkte niet juist. Maar als je het al hebt opgelost, dan is dat natuurlijk prima. Wel dan graag, ter lering ende vermaeck, vermelden hoe, en wat je hebt gedaan, zodat toekomstige lezers er ook nog wat aan hebben. Je zal maar hetzelfde probleem hebben, en het moeten doen met: 'ik heb het anders opgelost' :)

Oei, zo bedoel ik het niet.
Nee, ik weet nog steeds niet hoe ik mijn hoofdvraag kan oplossen.
Ik heb het in m'n formulier gewoon niet gebruikt.

sorry voor 't misverstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan