Keuzelijst met filter op reeds getypte letters.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicolassoenens

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Beste,

Het is mij in ment programma's nog niet gelukt om een filter te maken op een keuzelijst die filtert op de reeds getipte letters van een woord in de lijst.
Indien mogelijk zefs letters die niet in het begin van het woord zijn.

vb.: ik heb een keuzelijst van 4000 straten.
indien men voor de 'Sint-Clarastraat', enkel 'cla' intypt dat enkel de woorden met deze letters te zien zouden zijn.

Dat zou echt super zijn!

Keuzelijsten filteren niet, maar springen naar de eerste entry die begint met de ingetypte letters. Dus als je in je zoekvak 'cla' intypt, vind je wel Clarissehof, maar nooit 'Sint-Clarastraat', want die straat vind je alleen als je met 'sin' begint. Als je lijst niet zoekt, heb je die optie niet aan staan. Overigens kunnen keuzelijsten maar een 'beperkt' aantal rijen laten zien (zo'n 60000) dus goede kans dat je een bron hebt die teveel records heeft, waardoor je de laatste records nooit te zien krijgt. Wat ik bij hele lange keuzelijsten (meer dan 10000 keuzes maakt een lijst er niet gebruiksvriendelijk op) is om middels een tekstvak een filter te laten typen, en op basis daarvan de Recordbron van de keuzelijst in te stellen. Dus als je nieuwe letters typt, verander je de bron van de keuzelijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan