Keuzelijst met invoervak access 2003 HELP!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Powerblade

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Keuzelijst met invoervak automatisch dropdown bij invoer

Beste Mensen,

Ik hoop dat iemand mij met een groot probleem kan helpen. De bedoeling is als volgt:

Ik gebruik ms access 2003. Ik heb een formulier Order ( factuur). Hierin moeten de werknemers facturen invoeren.Alles werkt perfect. Nou het probleem:

de database heeft een tabel met producten. Bij de formulier kunnen ze als volgt te werk gaan:

product ( keuze lijst met invoervak) - aantal - prijs - subtot..

Men WIL als ze bij product de letter "a" typen, de keuzelijst met invoervak alle producten die beginnen met "a" laat zien, en wel ZONDER dat ze de muis hoeven te gebruiken. Ben nog niet klaar, daarnaast willen ze bijvoorbeeld doorgaan met intypen bijvoorbeeld:

ik typ "a" en krijg automatisch bijvoorbeeld 10 producten te zien die beginnen met A ik typ de tweede letter bijvoorbeeld "P" dus krijg ik AP en de lijst filtert automatisch door dus zeg maar dat er 3 producten zijn die beginnen met AP enz enz.

Ik ben geen beginner, maar heb vele nachten over zitten puzzelen. Help AUB...

Dus typ A krijgt automatisch dropdown 10 producten vervolgens "P" dropdown sprigt van 10 producten naar 3 enz enz...totdat je eventueel het goede product met de pijltoetsen kunt selecteren van je toetsenbord en met enter wordt het product gekozen uiteindelijk.

Het is een heel verhaal, de database is een joekel, en als dit niet lukt, gaat het project helaas niet door. Want de klant wil gebruiksgemak, en niet iedere keer met de muis (......).

Ik sta dag en nacht ter beschikking...( Als dit project achter de rug is).....

Al vast bedankt voor alle hulp en mensen die met mij willen meedenken.

En mensen, experts, ik vertrouw op jullie zoals vele andere die geholpen waren.

Overigens perfect forum/site....

Laatst bewerkt:
Mensen ik ben verder gegeaan met onderzoeken natuurlijk, ben iets tegengekomen maar werkt bij mij niet.

listBox1.ShowDropButtonWhen = 0

ze hebben het over deze vb code die automatisch zou uitklappen bij onfocus..

zoiets dergelijks zou al heel fijn zijn als ik dus met enter of zo op de keuzelijst kom en gelijk dat de keuzelijst uitklapt, zonder op het pijltje te klikken.

De vb code boven geeft bij mij een fout, natuurlijk omdat de mijn ee combo box ( keuzelijst met invoervak) is... Hoe zou de code dan eruit moeten zien?

Gr Power, en alvast bedankt

Heel simpel:
Me!lstBox1.DropDown
Moet natuurlijk altijd een keuzelijst met invoervak zijn, want anders geen DropDown

Laatst bewerkt:
bedankt zal even experimenteren.

even 1 kleine vraagje vooraf,

mijn keuzelijst met invoervak heet: lala.

blijft de code dan hetzelfde??

many thanks

en is het ook mogelijk om alleen die gegevens in de lijst te laten zien die bijvoorbeeld alleen beginnen met de letter A.

Dus nu kriijg ik alle waarden in de lijst te zien, als ik a toets dan moet de keuzelijst alleeen die keuzes laten zien die allemaal beginnen met de letter a. en als ik verder ga bijvoorbeeld na de A en S of zo dat de keuzelijst doorgaat met filteren van alleen die keuzes die nu beginnen met AS....

als dit lukt zijn voor alle problemen van de aardbodem...

Verandering

De code wordt dan Me!lala.DropDown.

Een keuzelijst met invoervak werkt zo dat je de eerste letter in kunt typen, de keuzelijst springt dan naar de eerste rij die met deze letter begint, dat is auto-aanvullen. Als je dan een tweede letter intypt, springt-ie naar de eerste rij die met deze twee letters begint etc.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie Sesam, was erg behulpzaam...

De vraag was eigenlijk of er een manier is om deze keuzelijst die bijvoorbeeld de producten van A-Z laat zien, dus in normale wijze, of deze ook via VB code ofzo , Alleen de producten laat zien die beginnen met de letter A ofzo als je A intyped. Als je niets intyped laat het alles zien en typ je bijvoorbeeld letter B dan laat hij ALLEEN de producten met een B zien.

Er moet toch een manier zijn....

Alvast bedankt

Gr Powerblade

Expressie nodig !

Hallo, ik ben al een heel eind met de keuzelijst met invoer verhaal dankzij jullie hulp, iedereen erg bedankt.

Nou heb ik nog het volgende nodig.

Hoe maak je een VB code of een expressie of macro maakt niet uit,
die een selectie of creteria uitvoert volgens de ingevoerde waarde.

Dus Bijvoorbeeld:

Tabel: Producten
Hij moet alle producten selecteren die beginnen met A.
Bij SQL-Instructie geef je als creteria: "A", klaar is kees.
Maar nou wil ik de creteria niet vooraf aangeven, maar ik wil dat deze creteria via een teksvak ofzo wordt aangegeven via handmatige invoer ergens in de formulier zelf.

Dus hoe geef je aan dat hij moet kijken naar de creteria die met de toetsenbord wordt ingevoerd?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan