• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst met invoervak koppelen aan werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

bnavest

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo,

Ik wil graag de keuze uit "Keuzelijst met invoervak" koppelen met bijvoorbeeld een werkblad.

Wat ik wil leg ik uit adhv een simpel voorbeeld:

In mijn keuzelikjst kan ik kiezen uit auto, fiets enz.
Op het moment dat ik kies voor auto wil ik onder mijn keuzelijst een 5 tal automerken zien. Kies ik voor fiets wil fietsen merken zien.

Krijg dit niet voor elkaar

Beste bnavest ;)

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi Danny,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het bestandje bekeken maar kan de eigenschappen op de een of andere manier niet bekijken / aanpassen. Het komt niet helemaal overeen met wat ik wil (hoewel ik deze optie ook al tijd wilde hebben) maar het komt wel dicht in de buurt.

Ik heb een bestandje geplaats met voorbeeld mischien wil je daar nog een keer naar kijken, al vast bedankt.

Bijlagen

Beste bnavest ;)

Zoiets ongeveer ?

Groetjes Danny. ;)

Hoi Danny,

Wederom bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het bestandje bekeken maar bij mij doet hij niets ik kan ook de eigenschappen van de keuzelijst niet aanpassen.
Ik maak gebruik van excel 2003, kan het hier mischien door komen?

Laatst bewerkt:
Beste bnavest ;)

Cel B5 is gedaan met een validatielijst via Data - Valideren.
Deze lijst staat in kolom AA
Kijk in cel A17
Daarna krijg je een lijst afhankelijk van het gegeven in de lijst Future of Prion enz...
Deze lijsten staan i kolom AB en AC
Wil je erbij plaatsen dan moet je het bereik een naam geven zie Naamvak.
Wil je het bereik wijzigen dan ga je naar Invoegen - Naam - Definiëren.

Zijn er nog vragen dan hoor ik het wel.
Anders wat meer uitleg wat je waar wilt hebben.

groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan