Keuzelijst met invoervak leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tick399

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2013
Ik heb op meerdere formulieren een keuzelijst met invoervak gemaakt. De lijst wordt gevuld op basis van de keuze die gemaakt is in een lijst die er boven staat. Het opnieuw uit laten voeren van de query op de onderste lijst op het moment dat de eerste keuze verandert heb ik opgelost(requery). Het enige nadeel is dat het keuzevak dan nog de vorige keuze laat zien.

Een voorbeeld om het te verduidelijken. Stel ik kies klant 1 in de bovenste keuzelijst dan laat lijst 2 data zien die bij klant 1 horen. Ik kies 23-03-2013 in de onderste lijst maar ga daarna het klantnummer in de bovenste lijst wijzigen naar 2. De onderste lijst laat nu hele andere data zien maar in het invoervak staat nog wel 23-03-2013. Hoe kan ik dit invoervak leegmaken na de eerste keuze?

Laatst bewerkt:
Maak een extra regel aan met de code
Code:
Me.cboKeuzelijst2=""
Die actie zet je boven de requery of er onder, maakt niet uit.

Super. Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga dit uitproberen. Ik had trouwens de requery niet in VB gezet maar via een macro met opnieuw uitvoeren bij het verlaten van de eerste keuzelijst geregeld. Maakt dat nog verschil voor de oplossing? Moet ik waarschijnlijk nog ergens een stukje code er tussen proppen. Misschien bij een adere actie want ik kan volgens mij niet een macro en VB bij dezelfde actie gebruiken of wel? Sql in VB begin ik namelijk niet aan dat vind ik een drama met die leestekens.

Macro? Yuk..... Dan haak ik af. Ik doe niks met macro's.

Naast die vieze macro :confused: heb ik de regel toegevoegd en het probleem is opgelost :). Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan