Keuzelijst met invoervak ... ook mogelijk om op te nemen in een report ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HHunnekens

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2013
Goedemorgen,

Ben bezig met het maken van een report, dat - als geopend in acViewReport - interactief dient te zijn met de gebruiker ervan.

Nu vraag ik me af of 't überhaupt mogelijk is om in dat report zelve een combobox/keuzelijst met invoervak op te nemen ... dit lukt me nl. nog niet ( althans niet om 'm aan de praat te krijgen ). Dit lukt bijv. wel met een commando-knop.

Het is me overigens bekend dat 't ook niet ongebruikelijk is om een gebruiker in een formulier een selectie voor een report te laten maken, echter, graag zou ik toch willen weten of zo'n combobox evt. in een report kan worden opgenomen ( dus t.b.v. gebruik in "mode" acViewReport ).

Bij voorbaat hartelijk dank !

Mvg,

Hans

AcViewReport is het afdrukvoorbeeld. Daar moet je niet in (willen) werken, want het is daar niet voor bedoeld. Soep eet je niet met een vork, en een spijker sla je niet met een nijptang in de muur. Gebruik de juiste gereedschappen binnen Access, dat gaat je een hoop hoofdpijn schelen...

Weet je dat wel zeker ?

Hoi,

Volgens mij is de "mode" genaamd acViewPreview wat je bedoelt.

In acViewReport kun je daarentegen wel degelijk zaken interactief maken ... zo kan dat bijv. met een commandotoets ( zoals ik al aangaf ).

Mvg,

HH

Ouwe stempel ;). Ik beschouw een rapport in ieder geval als een eindproduct; die nieuwe weergave gebruik ik niet, en mag er wat mij betreft ook ogenblikkelijk uitgesloopt worden. Maar als het je met een knop wel lukt, dan kun je de code toch gewoon overnemen?

Met voortschrijdend inzicht ...

... wil ik toch proberen een mooi interactief report te maken.

Tja, nee 't lukte wel met de knop, maar (nog) niet met de combo box. Vandaar dat ik graag wil weten of dit überhaupt kan ( lukt me prima met formulieren met combo boxen ) ... zal nog wel ff door proberen.

Overigens begrijp ik dat van "het oude stempel" best ... was ook mijn 1e reactie toen ik hoorde van interactieve reports. Ondertussen spreekt het idee me eigenlijk toch wel aan, vandaar m'n huidige pogingen om "de grenzen ervan te verkennen".

Met dank en vriendelijke groet,

HH

Ik ben geen voorstander van dit soort rapporten, dus als je wilt dat ik er naar kijk: voorbeeldje ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan