Keuzelijst met invoervak (op doorlopend formulier) filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DukeOfEarl

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2015
doorlopend formulier met 2 keuzelijsten met invoervak.
1e keuzelijst om een leerling te selecteren.
2e keuzelijst om een artikel te selecteren.
zowel de leerlingen als de artikels horen bij een bepaalde categorie (bv. LOG of GKM).
een leerling van categorie GKM kan alleen artikels bestellen van categorie GKM.
een leerling van categorie LOG kan alleen artikels bestellen van categorie LOG.

heb een gebeurtenisprocedure gezet bij <klikken> op keuzelijst 1: me.keuzelijst2.requery
zodat in keuzelijst 2 alleen die artikels kunnen ingevoerd/geselecteerd worden die tot zelfde categorie behoren als die van de leerling uit keuzelijst 1.
werkt prima op een enkelvoudig formulier.

bij een doorlopend formulier (door elkaar invoeren van leerlingen met wisselende categorieën), verdwijnen echter steeds de artikels van het scherm, bij die leerlingen die een andere categorie hebben dan deze van de leerling van de huidige record. (zijn natuurlijk wel juist en volledig opgeslagen).

vb. heb ingevoerd Leerling A (GKM) Artikel X (GKM)

als ik als volgende record invoer Leerling B (LOG) Artikel Y (LOG) dan verdwijnt Artikel X (GKM) van de vorige rij.

hoe kan ik dat vermijden?

mvg,
Duke of Earl

werkt prima op een enkelvoudig formulier.
Dit principe werkt op een doorlopend formulier op exact dezelfde manier. Met één verschil: op een doorlopend formulier zie je dat het 'fout' gaat, op een enkelvoudig formulier zie je dat niet. En dat is ook logisch: in je formulier heb je namelijk maar één keuzelijst gezet. Op een enkelvoudig formulier zie je dan ook maar één exemplaar van die keuzelijst, maar op een doorlopend formulier zie je meerdere exemplaren van diezelfde keuzelijst. En omdat één object maar één ding tegelijk kan laten zien, kun je hooguit die waarde laten zien. Het doorlopend formulier herhaalt dus gewoon die keuzelijst, en verder niks. Een enkelvoudig formulier is dus niks anders dan een struisvogel die zijn kop in het zand steekt en zegt: 'ik zie niets'! En dus is wat jij wilt onmogelijk. De 'oplossing' heb je natuurlijk zelf al gegeven: gebruik een enkelvoudig formulier voor de invoer. Dan heb je geen probleem. En filter in het doorlopende formulier de keuzelijst niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan