• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst met invoervak op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem Blaas

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
Berichten
253
Geacht forum,

Ik heb een formulier waar ik een keuzelijst met invoervak (combobox) op heb gezet.

ik wil graag kunnen kiezen uit een lijst welke op een werkblad staat in een aantal cellen.

in diverse handleidingen is met hier vrij wazig over.

mijn vraag : hoe vertel ik deze combobox uit welk gebied hij mag laten zoeken \ kiezen ?

in "eigenschappen" van deze combobox zal er ongetwijfeld ergens iets verteld moeten worden

maar WAAR moet WAT staan ?

het overige is me duidelijk , alleen bovenstaande blijft me onduidelijk.

met vriendelijke groet

willem blaas
 
Probeer hier eens de range in te vullen:

zie jpg.tje
 

Bijlagen

  • 2013-04-13_161309.png
    2013-04-13_161309.png
    16,8 KB · Weergaven: 94
In dat besturingselement moet dit ingevuld worden bij:

ROWSOURCE
 
Gaat niet, bestaat niet.

Post eens een voorbeeldje waarin je dit wil gebruiken en schrijf er duidelijk bij wat de bedoeling is.
 
Ik heb de artikelomschrijving uit tab gegevens_prijzen een dynamische naam gegeven. - omschrijvingen.
Dan heb ik in de eigenschappen van je combobox in tab Rowsource als bereik Omschrijvingen ingevuld.

Hoop dat ik je een beetje vooruitgeholpen heb.
 

Bijlagen

  • voor prijzen - cobbe.xls
    291 KB · Weergaven: 63
Ik heb de artikelomschrijving uit tab gegevens_prijzen een dynamische naam gegeven. - omschrijvingen.
Dan heb ik in de eigenschappen van je combobox in tab Rowsource als bereik Omschrijvingen ingevuld.

Hoop dat ik je een beetje vooruitgeholpen heb.

perfect zo, nog 1 vraag,

daar waar een prijs wordt ingevuld staat in de code dat het veld een format heeft van Textcode_09 = Format(strverkoop, "€ #.#0,")
er worden ook codes gebruikt welke met 00 beginnen bv 0062 , nu wil ik graag dat ie dat ook laat zien, nu stat er in dat veld 62

wat voor format moet er bij strnaam staan om de 2 nullen ook tye laten zien ?

bij voorbaat dank voor de snelle service
 
Komt er ofwel een code ofwel een bedrag in je Textcode_9 te staan?
 
perfect zo, nog 1 vraag,

daar waar een prijs wordt ingevuld staat in de code dat het veld een format heeft van Textcode_09 = Format(strverkoop, "€ #.#0,")
er worden ook codes gebruikt welke met 00 beginnen bv 0062 , nu wil ik graag dat ie dat ook laat zien, nu stat er in dat veld 62


waar heb je het bereik van "omschrijvingen" ingevuld ? of zit dat in die "dynamische omschrijving" die kreet ken ik trouwens niet
en is ook niet te zien in bv celeigenschappen.


wat voor format moet er bij strnaam staan om de 2 nullen ook tye laten zien ?

zijn wel weer wat vragen he, maar daar worden we alleen maar wijzer van


bij voorbaat dank voor de snelle service
 
Komt er ofwel een code ofwel een bedrag in je Textcode_9 te staan?

in textcode 9 komt netjes het bedrag met het euro teken te staan

maar in textcode_7 moet dus een getal van 4 cijfers komen, ook als er eerst 2 nullen staan

waar kan ik trouwens het opgegeven bereik vinden ? of zit dat in die "dynamische omschrijving ?" zal toch ergens moeten staan lijkt me

maar goed ik weet (gelukkig) nog niet alles he
 
Code:
Textcode_07 = Format(strverkoop, "0000")

De naambereiken vindt je in de Tab Formules onder Namenbeheer.

Daar staan de namen met hun bereiken en kan je ze eventueel ook aanpassen.
 
Code:
Textcode_07 = Format(strverkoop, "0000")

De naambereiken vindt je in de Tab Formules onder Namenbeheer.

Daar staan de namen met hun bereiken en kan je ze eventueel ook aanpassen.

dank je wel Cobbe, werkt , en weer het eea geleerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan